Fitness Seller

Valandinz - Average to Savage 2.0

Lineaire Progressie
Elke week verhogen met;
Squat/Deadlift - 5 KG per week
Bench Press / Rows - 5 KG per week
Overhead Press - 2.5 KG per week
Forse verhogingen wel..

Ik vind het helemaal niet zo een verkeerd schema! Wel weinig trainings dagen of tel je door, dus A1, A2, A3, B1, B2 in week 1 bijvoorbeeld?

• Topic Starter Topic Starter
Forse verhogingen wel..

Ik vind het helemaal niet zo een verkeerd schema! Wel weinig trainings dagen of tel je door, dus A1, A2, A3, B1, B2 in week 1 bijvoorbeeld?

Progressive overload met +-2,5 op een sessie moet nog te doen zijn met mijn huidige krachtstats.
Ga inderdaad van m'n 4x UB/LB overstappen op een 3x Full Body schema.
Dus alle spiergroepen nu 3x per week aanpakken i.p.v. de huidige 2 keer.
Aantal trainingsdagen gaat daardoor wel omlaag maar in theorie moet ik met mijn stats hier meer progressie uit kunnen halen.
Is een discutabel onderwerp natuurlijk. Ookal train ik wel een tijdje val ik eigenlijk nog gewoon onder het kopje beginner gezien ik het grootste deel van de tijd aan het afvallen was.

Lijkt me geen raar schema als ik eerlijk ben. Zou mij ook wel wat lijken, vooral het om en om squatten bevalt me wel aan je schema. Pak je bewust de bench en de ohp nu elke dag?

Lijkt me geen raar schema als ik eerlijk ben. Zou mij ook wel wat lijken, vooral het om en om squatten bevalt me wel aan je schema. Pak je bewust de bench en de ohp nu elke dag?

Het is ook wel een redelijk schema. Maar Stronglifts, Starting Strength en Greyskull hebben allemaal een reden dat ze goed werken en eigenlijk moet je zo min mogelijk er aan tweaken.
Winnende formule moet je niet mee kloten, tenzij je een kneus zoals ik ben :D
Bench en OHP doe ik bewust vaak zodat de UB/LB balans beter is.

Discussie over het schema is hier te vinden;
Eerste PL Schema voor kracht&massa

Het schema zelf is hier te vinden;
A detailed look at why StrongLifts & Starting Strength aren't great beginner programs, and how to fix them - lvysaur's Beginner 4-4-8 Program

Maar neem hiervoor wel @harpep 's commentaar voor in acht;

Oh jee, daar hebben we die weer.

Nog niet zo lang geleden al een uitgebreide discussie over dat stuk gehad:

Stronglifts verouderd en afgeraden?

Mijn commentaar was toen o.a.:

Waarom, waarom, WAAROM in vredesnaam, meet je de waarde van een absoluut beginnersprogramma af, aan de criteria waaraan een intermediate schema of zelfs gevorderd systeem moet voldoen???
Zo stupide vind ik dat!
Het moge nu toch wel eens duidelijk zijn dat SL of SS gewoon 6-12 maanden productief is en dat er daarna naar een meer geavanceerde aanpak moet worden gekeken.

Het gaat hier om iemand die zichzelf onvoldoende inleest in de materie, geen inzicht heeft in waar het daadwerkelijk om gaat en daardoor vanuit een gebrekkig geïnformeerd perspectief volkomen onjuiste conclusies trekt.

Het is zo'n beetje als een volwassen kerel die de C&A afdeling kinderkleding binnenrent, een broek aantrekt die voor een jochie van 12 bedoeld is en dan direct gaan klagen dat het ding niet goed past.En daarna de conclusie trekken dat het geen geschikte winkel is voor herenbroeken.

Heel erg dom dus, want als die kerel beter gekeken had dan had ie kunnen zien dat hij een verdieping hoger moest zijn.

Ik zou dus gewoon SL blijven doen! Daar heb je nog héél veel uit te halen.
Als je geen lineaire progressie meer hebt en geen beginner meer bent zou je naar GSLP/Sheiko e.d. kunnen kijken :)
Dat zijn meer dingen die zichzelf wel bewezen hebben i.t.t. wat ik ga doen.
Wil zelf over +-6 maanden ook die richting op.

En een afsluiter van m'n huidige schema! Zin in maandag!

Squat
1x8x50 KG
1x8x60 KG
1x4x80 KG
1x4x90 KG
1x4x100 KG
1x4x100 KG

Leg Curl
1x10x62,5 KG
1x10x62,5 KG
1x10x62,5 KG

Leg Extension
1x10x77,5 KG
1x10x77,5 KG
1x10x77,5 KG

Standing Calf Raise
1x15xBW
1x15xBW
1x15xBW

Plank
1x1min
1x1min
1x1min

Leg Raises
1x25xBW
1x25xBW
1x25xBW

Kettlebell Side Bends
1x12x12 KG
1x12x12 KG
1x12x12 KG

Ik ben benieuwd hoe je nieuwe schema je gaat bevallen. Ik vond hem zo raar nog niet namelijk.

Voeding een beetje aangepast. Ik at veel te veel eiwitten dus dat vervangen met wat meer carbs.
Voorbeeldje van bijv. morgen;

QRdVEVj.png

H4E8MGy.png

Prima macro's zo! Maar waarom in hemelsnaam de dag starten met een proteinbar:roflol:

Prima macro's zo! Maar waarom in hemelsnaam de dag starten met een proteinbar:roflol:

Ik heb haast als ik m'n bed uit kom :P Ik spring onder de douche, de auto in en race naar 't werk.
Dan vreet ik even een protein bar weg omdat het lekker makkelijk is, als ik om 09:00 op werk aankom 2 bakjes espresso choco om de dag te starten.
Daarna over op zwarte koffie / thee.

Workout

31W6ONzl.jpg

Opmerkingen
Nieuwe workout-app dus alles staat nu als PR en m'n oude PR's zijn dus verloren.
Wou rustig aan beginnen met mijn nieuwe schema, niet meteen mezelf overhoop trainen.
Toch zwaarder dan verwacht! Bevalt érg goed!

Helaas geen warming up bij squats kunnen doen omdat iemand al bezig was en er veel plates op had zitten, dacht kan wel een keertje meteen op 90KG beginnen en met hem meedoen. Zo killing is dat ook weer niet op 4 reps.
3e setje kreeg ik wel even de groetjes van me rug en het vriendelijke verzoek voortaan weer even rustig wat warming up setjes te doen, dan maar wat langer wachten.

Lees vanaf nu mee :)

Beter wel opwarmen inderdaad. Blessure is het niet waard om "even snel" te beginnen.

Lees vanaf nu mee :)

Beter wel opwarmen inderdaad. Blessure is het niet waard om "even snel" te beginnen.

Tof! Welkom!
Inderdaad een beetje onderschat hoe groot het verschil is :(

Merk sowieso dat ik bij squats wat snel last van m'n onderrug heb.
Heb ook een scoliose/lordose en 2 jaar terug een hernia in m'n onderrug gehad, dus het is ook echt debiel van me.
Moet daar juist voorzichtig mee zijn..

Form is gewoon goed. Ook laten checken.
Toch morgen weer even goed; How to Squat: The Definitive Guide • Stronger by Science
Doorlezen, misschien toch weer wat verbeterpuntjes.

Erg benieuwd naar m'n progressie op dit schema, 1e dag beviel iig enorm goed!

Haha mafkees...gewoon niet opwarmen:o

Ik heb haast als ik m'n bed uit kom :P Ik spring onder de douche, de auto in en race naar 't werk.
Dan vreet ik even een protein bar weg omdat het lekker makkelijk is, als ik om 09:00 op werk aankom 2 bakjes espresso choco om de dag te starten.
Daarna over op zwarte koffie / thee.

Als je dat springen en gerace achterwege laat, schiet je op de lange duur toch sneller op; het kan maanden schelen, of nog erger.

Ik eet gewoon lekker niks sochtends, een bak koffie en gaan met die banaan!

Welke workout app is dit?

Terug
Naar boven