MuscleMeat

Log Eddine: Road to 900kg total

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Donderdag een absolute k*t training gehad. Vanaf het begin voelde alles al lastig. Heup rechts, knie links bla bla bla. 220 en 225 op 1 been gesquat zowat, leek nergens op en kon daarna bijna geen druk meer op m'n benen zetten.

Als kers op de taart kreeg ik door te weinig herstel na de dinsdag en woensdag trainingen ook nog eens last van m'n ellebogen (gewoon vermoeidheid) dus de geplande bench (165) moest even verzet worden naar de wedstrijddag. Wel tot 155 gedaan, maar miste volledig de explosiviteit die de week ervoor erg goed was.
Omdat ik niet in positie gekomen geen normale deadlifts gedaan, alleen stiff legged met 190kg.

Vandaag m'n knie weer aangevoeld om te kunnen squatten en het ging weer.
Wel op platte schoenen nu om 2 redenen: minder diep + minder knie stress (hoop ik)
Het was even wennen, maar voelde goed. Kracht niet goed, maar m'n heup rechts zit echt raar dus woensdag kan ik gelukkig wonder boven wonder even snel langs de wondertherapeut Neus.

Als je de squat pauzeert onderin zie je ook dat m'n rechter knie lager zit dan links en m'n heup ook. Torso ook gedraaid, terwijl ik bewust recht probeer te zakken.

Rest van de training:

20x10
70 2x5
100x5
130x5
150x3
160x3
170x3
180x2
190x2
190x2 Hier filmpje van volgens mij
190x2

Deadlift, met pauze onder knie
70x5
110x5
150x3
180x3
200x3
200x3

Benchpress, medium grip paused
70 2x5
100x4
110x4
120 3x4

Face pulls
5x12

Filmpje komt zo.

---------- Toegevoegd om 00:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:05 ----------

http://www.youtube.com/watch?v=YpqI8-zjYm4
 
Gheh, helaas redelijk herkenbaar bij mij.

Knie begint toch weer tegen te sputteren --> min of meer eenbenige squats en balans issues --> direct weer overbelaste bovenarmen --> bench techniek begint er onder te lijden --> chagerijning =)

Succes met de laatste loodjes, hoop dat het op orde komt!
 
225 op 1 been is 450 op 2 benen
 
Gheh, helaas redelijk herkenbaar bij mij.

Knie begint toch weer tegen te sputteren --> min of meer eenbenige squats en balans issues --> direct weer overbelaste bovenarmen --> bench techniek begint er onder te lijden --> chagerijning =)

Succes met de laatste loodjes, hoop dat het op orde komt!

Precies. Nouja ben allang blij als ik helemaal fit ben op bench en deadlift. Als ik op squat maar een beetje normaal kan doen en op de langere termijn gewoon weer setjes kunnen maken.





225 op 1 been is 450 op 2 benen

Nice ben benieuwd als het allemaal weer perfect gaat dan. Zal Malanichev alvast even waarschuwen

---------- Toegevoegd om 11:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:29 ----------

Bij mij juist precies andersom. Op oly's voelen mn knieën echt een stuk beter, kan natuurlijk per persoon verschillen.
Heb je dit (compressie methode met band) wel eens geprobeerd?

http://www.mobilitywod.com/2012/05/voodoo-band-your-patella-femoral-pain/

Ik ga deze onthouden. Nu snap ik ook waarom Klokov z'n knieen op zo'n aparte manier bindt.

Maar heb je gezien hoe diep ik ga met oly's en hoe diep nu? Denk dat dat een groot verschil is. Zit meer naar achter op platte schoenen.
 
Die voodoo band shit is een hype die straks weer net zo hard gaat verdwijnen, let maar op.
Ik werk speciaal voor jou een half uurtje langer door morgen, zal je eens flink door elkaar rammelen. ;)
 
Die voodoo band shit is een hype die straks weer net zo hard gaat verdwijnen, let maar op.
Ik werk speciaal voor jou een half uurtje langer door morgen, zal je eens flink door elkaar rammelen. ;)
if-you-know-what-i-mean.png
 
welkom bij de knieissuegroep weer Ziyed.
 
Die voodoo band shit is een hype die straks weer net zo hard gaat verdwijnen, let maar op.
Ik werk speciaal voor jou een half uurtje langer door morgen, zal je eens flink door elkaar rammelen. ;)

Het idee is niks nieuws, oly lifters (zoals Z al zelf noemde) doen het al tijden. Heb de band zelf ook van een oly lifter gehad, alleen die kerel van mobility WOD heeft het "populair" gemaakt. Wat boeit het ook verder, als het helpt om je trainingen door te komen, dan is het toch goed?
 
Het idee is niks nieuws, oly lifters (zoals Z al zelf noemde) doen het al tijden. Heb de band zelf ook van een oly lifter gehad, alleen die kerel van mobility WOD heeft het "populair" gemaakt. Wat boeit het ook verder, als het helpt om je trainingen door te komen, dan is het toch goed?
Klopt.
Heb er zelf ook al eentje (home made) liggen van voor MWOD ermee op de proppen kwam, geïnspireerd door een video van Glenn Pendlay.
 
Het idee is niks nieuws, oly lifters (zoals Z al zelf noemde) doen het al tijden. Heb de band zelf ook van een oly lifter gehad, alleen die kerel van mobility WOD heeft het "populair" gemaakt. Wat boeit het ook verder, als het helpt om je trainingen door te komen, dan is het toch goed?
Voodoo bands werken toch iets anders en aggressiever hoor. Ik ben meer voor de oly lifters methode.
Die mWod pipo slaat inmiddels best door in sommige dingen. Er is inmiddels ook redelijk wat kritiek aan het oplaaien tegen hem, zeker over hoe hij squats aan leert. :D
 
Klokov gebruikt gewoon een slappe knee wrap tijdens het trainen, maar op dezelfde manier als kstar in dat filmpje
 
Klokov gebruikt gewoon een slappe knee wrap tijdens het trainen, maar op dezelfde manier als kstar in dat filmpje
Voodoo band zit veel strakker.
 
Voodoo bands werken toch iets anders en aggressiever hoor. Ik ben meer voor de oly lifters methode.
Die mWod pipo slaat inmiddels best door in sommige dingen. Er is inmiddels ook redelijk wat kritiek aan het oplaaien tegen hem, zeker over hoe hij squats aan leert. :D

Oly lifters gebruikten de binnenband van een fietsband, die zijn nog stugger.
Verder interesseert het me eigenlijk niet hoe hij squats aanleert en wie of wat commentaar op hem heeft. Ziyed is een wedstrijdatleet en soms zit pijn in de weg, dit kan dan een (tijdelijke) oplossing bieden.

Heb je wel eens gebogen met kniewraps? Kan je vertellen dat die nog strakker zitten.
 
Ik heb voodoo bands jaap :p

Maar met klokov bedoelde ik alleen dat hij tijdens het trainen ipv sleeves een dunne wrap bindt zoals kstar, met de knieschijf open zeg maar. Vond het er vreemd uit zien maar snap het nu wel.

En Floris een voodoo band is niet te vergelijken met kneewraps om je knie qua gevoel. Strakke kneewraps buigen lekker, strakke voodoo bands buigen niet ;)

Btw ik ben al meerdere keren behandeld door de Neus, dus hij weet wel beetje wat ik doe :D
 
Vandaag dus NK Raw meegedaan in de -120 klasse op de Flex Cup.
Van te voren wist ik al dat ik niet in vorm was en zeker op squat een flinke achterstand heb door een half jaar geen volume kunnen draaien door blessures.

Squat: 215 - 222,5 gedaan, geen derde beurt om m'n knie niet te riskeren. Gelukkig ging dit redelijk pijnvrij, hoewel het een triest gewicht is 30kg onder m'n pr.

Bench: 150 en daarna 157,5 kansloos gefaild omdat ik helemaal leeg was. Was vanaf vrijdagavond al op locatie en hele dagen bezig, bijna niks gegeten en de hele week nog bezig geweest met afvallen omdat ik 123,8 woog woensdag. Toen woog ik gisteravond voor slapen ineens 119,3 (dus sochtends is dat 118) maar had geen energie meer om te gaan eten, dus van pampus op bed gelegen --->>> NIET SLIM, maar wel wat geleerd.

Voor de deadlift gelukkig een bak macaroni van Joost gekregen en een preworkout sample van een buurman op de expo gehad om wat energie te krijgen. Dat werkte redelijk. Merkte dat m'n benen gewoon niet sterk waren bij de liftoff, maar kon toch aardig tillen.

270-282,5-292,5 gedaan en de laatste 2 beurten waren verbeteringen van het Nederlands record en eigenlijk is 292,5 ook een raw pr, hoewel ik vorig jaar sterker was want daar trok ik 290 veel sneller en 300 ging maar net niet.

Eindstand: 3e plaats achter Huub Hetterschijt en Jordi Snijders, mijn trainingsmaat die wel super in vorm is en 272,5 squat, 222,5 bank en 260 deadlift deed. Volgende keer zal ik het hem weer wat moeilijker maken.

Ik geef mezelf nog een half jaar om op topniveau terug te komen qua squats, bank en deadlift komt sneller.
Eerstvolgende wedstrijd is eind februari, het NK equipped. Dus hopelijk kan m'n knie meer volume aan met wraps erbij.

Nu eindelijk weer eten, want die 5kg weg van afgelopen 5 dagen voel ik nu wel.
 
Vooruitkijken nu grote z
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven