Fitness Seller

Marvinnen met Skatermarvin: Round is also a shape

Het meest irritant van ik dat de zorgverzekeraars tegenwoordig de prijzen van behandelingen en medicatie bepalen, niet echt een gezonde marktwerking.

True, true..maar het feit dat zorgverzekeraars dikke winsten draaien en gewoonweg profit organisaties zijn zet dan wel weer te denken. We betalen hoe dan ook teveel.

We zijn gezegend met een royaal salaris, maar kan me voorstellen dat de zorg behoorlijk boven je pet ligt met een minimum inkomen..

Echter staat buiten kijf dat het hier in NL zeker niet slecht geregeld is allemaal.

Het meest irritant van ik dat de zorgverzekeraars tegenwoordig de prijzen van behandelingen en medicatie bepalen, niet echt een gezonde marktwerking.

Ja volledig mee eens. De weg die ingeslagen is kent zonder rigoureuze hervormingen ook geen weg terug ben ik bang. Het ziekenfonds was zo slecht nog niet, maar als we bijvoorbeeld kijken naar de USA, dan is het allemaal zo slecht nog niet, om nog maar geen vergelijking te maken met 3e wereld landen (hetgeen ik ook bewust niet doe, omdat dat natuurlijk appels met peren is).

Er valt in elk geval nog heel wat te winnen, maar ik vrees toch wel het ergste gezien de vergrijzing en enorme kostenstijging de komende 1-20 jaren. Dus ik denk dat jezelf erop instellen voor nu de meest veilige optie is, scheelt een hoop ergernis.

• Topic Starter Topic Starter
  • #37.163
Zeker waar!
Ja volledig mee eens. De weg die ingeslagen is kent zonder rigoureuze hervormingen ook geen weg terug ben ik bang. Het ziekenfonds was zo slecht nog niet, maar als we bijvoorbeeld kijken naar de USA, dan is het allemaal zo slecht nog niet, om nog maar geen vergelijking te maken met 3e wereld landen (hetgeen ik ook bewust niet doe, omdat dat natuurlijk appels met peren is).

Er valt in elk geval nog heel wat te winnen, maar ik vrees toch wel het ergste gezien de vergrijzing en enorme kostenstijging de komende 1-20 jaren. Dus ik denk dat jezelf erop instellen voor nu de meest veilige optie is, scheelt een hoop ergernis.
Dat laatste is ook zeker waar. Maak me oo niet druk..prijsstijgingen zijn gewoon ieder jaar weer het geval. Het is dus eigenlijk zaak je best te doen flink meer te gaan verdienen..of later een beetje gaan inleveren.

Het zal vast ook schelen wanneer over 26 jaar(!) mijn huis is afbetaald:o

Zeker waar!
Dat laatste is ook zeker waar. Maak me oo niet druk..prijsstijgingen zijn gewoon ieder jaar weer het geval. Het is dus eigenlijk zaak je best te doen flink meer te gaan verdienen..of later een beetje gaan inleveren.

Het zal vast ook schelen wanneer over 26 jaar(!) mijn huis is afbetaald:o

Over 26 jaar :roflol: hahahah Mooie weerspiegeling van onze samenleving ook :o

Ik zou het ook oprecht niet aandurven om me te laten opereren buiten West-Europa. In noodgevallen heb je helaas geen keuze, maar als ik de keuze heb, vlieg ik lekker terug naar Nederland.

Ik zou het ook oprecht niet aandurven om me te laten opereren buiten West-Europa. In noodgevallen heb je helaas geen keuze, maar als ik de keuze heb, vlieg ik lekker terug naar Nederland.

Ik heb me in 2016 bewust in Duitsland laten opereren in een prive kliniek, geloof me, ten opzichte van de NL ziekenhuizen kan het ALTIJD nog VEEL beter. Kijk dus altijd verder dan je neus lang is en dus verder dan een ziekenhuis bij jou om de hoek.

Soms heb je geen keus. In de jaren 1990 is mijn ex in Malawi geopereerd i.v.m. blinde darm ontsteking, ZONDER VERDOVING. Mijn dure Nederlandse verzekering die ik speciaal voor dit soort noodgevallen had afgesloten, wilde niets doen.

Ik heb me in 2016 bewust in Duitsland laten opereren in een prive kliniek, geloof me, ten opzichte van de NL ziekenhuizen kan het ALTIJD nog VEEL beter. Kijk dus altijd verder dan je neus lang is en dus verder dan een ziekenhuis bij jou om de hoek.

Ik zeg niet voor niets West-Europa. Al zou ik Japan en Zuid-Korea bij nader inzien ook wel vertrouwen. De rest wordt een stuk lastiger :P

• Like
Waarderingen: Vonk

Daar sluit ik mij geheel bij aan. Je gaat hier in sommige ziekenhuizen terug naar de jaren 60/70 als je binnenstapt:o.

• Like
Waarderingen: Pren

In het fats and carbs walhalla, aka Budapest.
Budapest-guide.jpg

• #37.176
Over 26 jaar :roflol: hahahah Mooie weerspiegeling van onze samenleving ook :o
:o
En helemaal als mensen allerlei levensverlengende oligopeptiden gaan innemen: FOXO4-DRI (peptide) draait veroudering terug
Wat??

Ja idd :eek: ik denk dat ik genoegen neem met ergens tussen de 75 en 85 :engel:
Dat redt ik niet:roflol:
Liever niet nee, maar als het niet ander kan..

Dat is natuurlijk wel wat anders. Je had er goede ervaringen mee ook toch
Soms heb je geen keus. In de jaren 1990 is mijn ex in Malawi geopereerd i.v.m. blinde darm ontsteking, ZONDER VERDOVING. Mijn dure Nederlandse verzekering die ik speciaal voor dit soort noodgevallen had afgesloten, wilde niets doen.
Holy shit..zonder verdoving!!:eek!:
Ik zeg niet voor niets West-Europa. Al zou ik Japan en Zuid-Korea bij nader inzien ook wel vertrouwen. De rest wordt een stuk lastiger :P
Uhu..:o

Midden afrika ofzo:roflol:
Daar sluit ik mij geheel bij aan. Je gaat hier in sommige ziekenhuizen terug naar de jaren 60/70 als je binnenstapt:o.
Dat geloof ik direct:eek!:

..

In het fats and carbs walhalla, aka Budapest.
Budapest-guide.jpg
Wel mooi daar!

Oh nice! Daar ga ik deze zomer wss op vakantie :) Anyways, kan me wel voorstellen dat de ziekenhuizen van iets mindere kwaliteit zijn. Wellicht moet ik me inhouden op vakantie haha.
Whahaha..wat was je allemaal van plan op vakantie dan?

Altijd gedacht dat dat grappig bedoeld was.... daar woon je echt dus. :p
Woon je daar eigenlijk standaard @kardemompeul of is dat je afkomst land?

De planning voor vandaag! Push en spelletjesavond...laat ik vast stellen dat die 850kcals erg optimistisch is met stromboli shoarma en B&J pecan caramel blondie als toetje:o

Push 2:
Paused benchpress (ramping):
40kg: 10
50kg: 8
60kg:
70kg:
..kg:

Incline smith benchpress:
40kg: 8
60kg: 3x8-12
80kg: 3x4-6

OHP:
30kg: 8
..kg: 3x6-12

Standing cable fly’s:
10kg: 8
12.5kg: 3x8-12

Dumbbell tricep press (ramping):
16kg: 8
18kg:
20kg:
..kg:

(Rope) Pushdown:
10kg: 3x8-15

Side raise ss frontraise:
3x12-15

Oja, heb cursus vanmiddag..dus alles schuift wat op. Ook mijn training.

Voeding, dinsdag 13-03-2018:
7:00 2 koppen koffie
9:15 2 koppen koffie + 50g havermout + 30g whey isolaat (XXL) + 5g rozijnen + multivit + vit D
Pre-workout: 1 scoop blast (XXL)
Post-workout: 30g whey delicious (XXL)
12:30 100g basmati rijst + 125g kipfilet + 125g spinazie
15:00 125g kipfilet + 125g spinazie + grapefruit
18:00 25g nightprotein (XXL)
19:30 Stromboli kipshoarma + ¼ pot B&J pecan caramel blondie (~850kcals:roflol:)

~1905kcals, E/K/V = 190g (40%) / 180g (37%) / 50g (23%)

• #37.179
De training ging wel weer lekker! Benches wat moeizaam, maar voor paused zeker ok!:thumbs: Daarna in een lekkere flow doorgetraind!:D

Push 2:
Paused benchpress (ramping):
40kg: 10
60kg: 8 (MMC:fire:)
70kg: 8 (mwoah..:o)
75kg: 8 (lekker:D)
80kg: 6 (mèèèh)
85kg: 2, 2, 2 (myo-reps:fire:)

Incline smith benchpress:
40kg (45°): 12 (matige MMC
50kg (60°): 8
60kg (60°): 12 (TUT & MMC:fire:)
65kg (60°): 12 (nice:D)
70kg (60°): 9 (t*ring:fire:)
80kg (60°): 4 (TUT & MMC), 4 (explosief!), 4 (top:D)

OHP:
30kg: 8
45kg: 10 (8 strict, 2 pushpress:fire:), 8 (waarvan 2 pushpress), 6 (waarvan 2 pushpress:fire:)

Standing cable fly’s:
10kg: 8
12.5kg: 12, 12, 12 (beetje volume draaien:D)

Dumbbell tricep press (ramping, trage negatieven):
16kg: 12
18kg: 8
20kg: 8
22kg: 7 (op=op)
24kg: 6 (f**k it!:fire:)

In superset met..

Rope Pushdown:
10kg: 15, 15 (easy!)
12.5kg: 15 (2f.), 12 (:fire:)

Side raise ss frontraise:
3kg 15 (TUT & MMC:fire:) ss 4kg: 15 (lekker!:D)
4kg: 15 (prima nog!) ss 5kg: 15 (strepen trekken:D)
5kg: 15 (beetje gooien!:o) 6kg: 15 (ook een beetje gooien:o)

Rating: :marvins::marvins::marvins: (Ik ben tevreden!)

Altijd gedacht dat dat grappig bedoeld was.... daar woon je echt dus. :p

Het is idd echt geen joke, ben na een aantal keren heen en weren over de laatste drie jaar de afgelopen zomer toch echt definitief verhuisd.

Woon je daar eigenlijk standaard @kardemompeul of is dat je afkomst land?

Ben geboren en getogen in de kop van Noord-Holland, maar m'n papa is van Transsylvanië:) De hele familie van m'n vaders kant zit daarom ook nog hier (Hongarije en deels Transsylvanië).

Terug
Naar boven