AndroidHealthClinic

Marvinnen met Skatermarvin: Round is also a shape

• Topic Starter Topic Starter
  • #37.821
De planning voor vandaag..

Dag 4: Quads, kuiten & borst:
Leg extentions (3-0-X-2) ss Standing calfraise (3-1-X-2):

5x8-10

Front squats (4-1-X-0):
4x8

Incline legpress close stance (plate-loaded. Gewicht exclusief slee ~53kg) (3-1-X-0) ss Calfpress (3-2-X-2):
4x6-8 ss 4x10-12

Benchpress (3-1-X-0):
5x6-8

En de voeding tot nu toe..

Geplande voeding zondag 08-04-2018:
7:00 2 koppen koffie
8:30 25g oats peanutbutter (prozis) + 15g whey isolaat + 5g rozijnen + multivit & vit D (wilde de oats proberen, niet mijn ding!:o)
9:15 2 broodjes (~270kcals) + filet american + ei + pindakaas + 2 koppen koffie
10:30 handje rozijnen + appel (had honger)
Pre-workout: 1 scoop Pump on the beach
Intra-workout: 12g BCAA (Scitec)
Post-workout: 30g whey isolaat (XXL)
13:00 50g havermout + 30g whey isolaat + 5g rozijnen + verse aardbei sinaasappelsap
15:00 Chef le gain meal: sweet potato chicken (424kcals, 41.2g eiwit) + blik monster energy ultra
17:00 30g nightprotein (XXL)
19:00 225g krieltjes + 250g broccoli + 125g duitse biefstuk

E/K/V geen idee

Laatst bewerkt:
Ik snap de notering van bijvoorbeeld 3-1-X-0 niet. Gaat dat over de seconden negatieve/positieve beweging?

• #37.823
Ik snap de notering van bijvoorbeeld 3-1-X-0 niet. Gaat dat over de seconden negatieve/positieve beweging?
Google is your friend ;)

Eerste is negatief...tweede is hold onderin...x is explosief voor positief in dit geval en de laatste is hold bovenin (sqeez)

En inderdaad in seconden

De planning voor vandaag..

5x8-10

Front squats (4-1-X-0):
4x8

Incline legpress close stance (plate-loaded. Gewicht exclusief slee ~53kg) (3-1-X-0) ss Calfpress (3-2-X-2):
4x6-8 ss 4x10-12

Benchpress (3-1-X-0):
5x6-8

En de voeding tot nu toe..

Geplande voeding zondag 08-04-2018:
7:00 2 koppen koffie
8:30 25g oats peanutbutter (prozis) + 15g whey isolaat + 5g rozijnen + multivit & vit D (wilde de oats proberen, niet mijn ding!:o)
9:15 2 broodjes (~270kcals) + filet american + ei + pindakaas + 2 koppen koffie
10:30 handje rozijnen + appel (had honger)
Pre-workout: 1 scoop Pump on the beach
Intra-workout: 12g BCAA (Scitec)
Post-workout: 30g whey isolaat (XXL)
13:00 50g havermout + 30g whey isolaat + 5g rozijnen + verse aardbei sinaasappelsap
15:00 Chef le gain meal: sweet potato chicken (424kcals, 41.2g eiwit) + blik monster energy ultra
17:00 30g nightprotein (XXL)
19:00 225g krieltjes + 250g broccoli + 125g duitse biefstuk

E/K/V geen idee

Intressante voeding, warom nightprotein om 5 en om 7 nog een andere meal?

Er staan geen gewichten bij, maar die lange excentrische tijden maken het wel pittig!

Wat is het verschil tussen oats en havermout? :D

• #37.832
Intressante voeding, warom nightprotein om 5 en om 7 nog een andere meal?
om tijd te overbruggen. Kan pas 19:00 avondeten. Met mijn spiermassa hoef je niet zo bang te zijn voor spierverlies dat ik perse voor het slapen casseine moet eten

Er staan geen gewichten bij, maar die lange excentrische tijden maken het wel pittig!

Wat is het verschil tussen oats en havermout? :D
Klopt..is ook pittig! Stuk pittiger dan gedacht. Maar goed gewicht boeit me niet

Geen verschil in oats en havermout. Hoewel de oats van prozis zijn fine oats en havermout is nog grof..
Het ongeplande is nog een stuk interessanter gok ik :eating:
Na het trainen een paar snoepjes gegeten, denk iets van 125g. En vanavond staat een strawberry daiqiri op de planning..de vrouw wilde graag het lekkere weer vieren.. :zuip:
De niet gelogde cheatmeal na 7 bedoel je:D
zo iets..het is weekend. Maar geen volledige cheatmeals overigens..

Het een is engels en het ander Nederlands:cool:
:woot:
Jij mag door naar de tweede ronde :D
:thumbs:

Ik moest even wennen, want ben andersom gewend (eerst concentrisch, dan excentrisch):
Beginners Guide: How to Read Training Program Notation
Ik ook hoor..vond deze notatie erg verwarrend en nog steeds..

Ik zou liever het positieve deel van de beqeging eerst zien
hmm..eens kijken.

Kom er op terug

• #37.834
De training..kom maar weer met de comment over de gewichten:flipoff:

Front squats helaas moeten vervangen, want het enige squatrack wat er is was continue bezet. Morgen hamstrings, dus echt mijn uiterste best gedaan echt op quads te focussen..:fire:

40kg: 10 (to easy!) ss 90kg: 10 (TUT!:fire:)
54kg: 10 (top!:D) ss 110kg: 10 (burn!:fire:)
68kg: 10, 10 (oef!:o) ss 110kg: 10 (godver!:fire:), 10 (top MMC!)
75kg: 10 (sqeez!) ss 130kg: 10 (en zo was de explosieviteit wel weg)

Wederom geldt..te licht gewicht = langzamere uitvoering

Benchpress (3-1-X-0):

40kg: 8
60kg: 8 (warmup)
65kg: 8 (MMC:fire:)
70kg: 8, 8 (pompje hoor!:fire:)
75kg: 6 (fuaark!:fire:), 4 (slow reps!)
50kg: 15 (pompen:fire:)

Ja, op papier is 75kg natuurlijk een waardeloos gewicht, en ja ik train al 12 jaar (blabla), maar probeer het eens..3 seconden negatief, 1 seconde pause en weer explosief uitstoten:thumbs:

V-squat (focus quads! plate-loaded) (4-1-X-0):
45kg: 8 (warmup)
65kg: 8 (lekker!:D), 8 (wide stance), 8 (slow!:fire:), 10 (3 pompreps:fire:)

90kg: 8 (easy!) ss 90kg: 12 (burn!:fire:)
140kg: 8 (goed gecontrolleerd!:fire:) ss 140kg: 12 (waarvan 2 pompreps)
160kg: 8 (beetje gevoelige lies..:o) ss 160kg: 10 (t*ring!:fire:)
180kg: 8 (doodgaan:o) ss 180kg: 15 (7 pompreps..)

Die hold onderin bij calfpress is erg pittig!:o

Rating: :marvins: :marvins: :marvins:(Prima! Al had ik oprecht liever FSQ's gedaan..:o)

Ja, op papier is 75kg natuurlijk een waardeloos gewicht, en ja ik train al 12 jaar (blabla), maar probeer het eens..3 seconden negatief, 1 seconde pause en weer explosief uitstoten:thumbs:

Why the f**k verdedig je jezelf? Het is toch jouw training? Dat gejank altijd om mensen hun gewichten...Als jij maar vindt dat het lekker ging :cool:

• #37.836
Gewicht is niet belangrijk, als het maar maximale MMC en TUT is toch? :p

Die leg Extensions en Calf Raises pak je trouwens behoorlijk zwaar. Ik pak Calf Raises standaard met 'hold' (en diep genoeg), maar dan kan ik echt niet zo veel gewicht laden. Veel mensen zie ik veel gewicht nemen en vervolgens een beetje op en neer stuiteren met halve reps.

• #37.838
Gewicht is niet belangrijk, als het maar maximale MMC en TUT is toch? :p

Die leg Extensions en Calf Raises pak je trouwens behoorlijk zwaar. Ik pak Calf Raises standaard met 'hold' (en diep genoeg), maar dan kan ik echt niet zo veel gewicht laden. Veel mensen zie ik veel gewicht nemen en vervolgens een beetje op en neer stuiteren met halve reps.
True story!

Ik heb vrij sterke kuiten van het skaten van vroeger denk..ik kan zelfs met 200kg nog een rustig gecontroleerde rep maken in de smith. Alleen wanneer ik echt let op die trage concentrisch movement moet ik echt inleveren qua gewicht. Ook de explosiviteit ben ik niet gewend..als ik eerlijk ben vind ik dat nog het lastigst.

Denk dat als ik het tempo wat ik voorgaand aanhield moet uitdrukken in de notatie zoals ik nu doe, dat het voor heen vaak..

1-0-2-1 is ipv nu 3-1-X-0 bijvoorbeeld.

• #37.839
DE monster ultra vervangen voor deze..de Emté heeft ze ineens:woot: Dat is de 100kcals wel waard:heart:

En Chef le Gain!

Het lijkt me juist niet een waardeloos gewicht voor bench als je zo langzaam gaat. Ik wilde gewoon een indruk hebben met hoeveel gewicht je zoiets doet :)

Terug
Naar boven