XXL Nutrition

Marvinnen met Skatermarvin: Round is also a shape

• Topic Starter Topic Starter
  • #38.001
Handoek en vest over de apparaten hangen die je gebruikt, als ze dan nog bezig gaan zeg je gewoon dat je nog bezig bent en hij pas kan als je weg bent. Werkt bij mij altijd, en anders maar een beetje boos worden als die echt vervelend is.

Ze moeten best zo kunnen inplannen dat hun de oefening doen wanneer jij niet bezig bent.

Verder dikke training weer man!
Thanks! Ik stond wel op punt van ontploffen:splat:, want had inderdaad gedaan wat jij aangeeft..

Ik heb nu steeds enigzins woest weer nieuwe schijven eraan gehangen..heb me netjes ingehouden:yell:

Ik vind het juist not done om in een gemiddelde sportschool 3 apparaten tegelijkertijd bezet te houden, als je zo egoïstisch wilt zijn neem je maar een homegym.
Wat is eigenlijk de gedachte er achter? Tijd besparend of denk je er iets extra's uit te halen tegenover reguliere sets?

Ik vind het juist not done om in een gemiddelde sportschool 3 apparaten tegelijkertijd bezet te houden, als je zo egoïstisch wilt zijn neem je maar een homegym.
Wat is eigenlijk de gedachte er achter? Tijd besparend of denk je er iets extra's uit te halen tegenover reguliere sets?

Bezet houden is wat anders, ze mogen best tussendoor. Overigens ga ik zelf altijd op rustige tijden als ik supersets doe.

Supersets hebben uiteraard voordelen tegenover straight sets niet alleen tijd besparing

Thanks! Ik stond wel op punt van ontploffen:splat:, want had inderdaad gedaan wat jij aangeeft..

Ik heb nu steeds enigzins woest weer nieuwe schijven eraan gehangen..heb me netjes ingehouden:yell:

Ik spreek ze meestal gewoon aan van luister ik doe een superset, je kan best tussendoor maar ik zou wel graag het tempo erin houden. Als je dat niet snapt als persoon ben je eerder een fl**ker dan dat diegen die supersets een egoist is

• Topic Starter Topic Starter
  • #38.005
Het was niet druk vandaag. Het is imo net zo achterlijk om de benchpress leeg te halen wanneer iemand 10 sets aan het doen is..:rolleyes:

Verder is het geen zelfgemaakt schema, dus doe ik gewoon wat er voorgeschreven is zonder daar erg veel over na te denken
Bezet houden is wat anders, ze mogen best tussendoor. Overigens ga ik zelf altijd op rustige tijden als ik supersets doe.

Supersets hebben uiteraard voordelen tegenover straight sets niet alleen tijd besparing
dit dus

Ik spreek ze meestal gewoon aan van luister ik doe een superset, je kan best tussendoor maar ik zou wel graag het tempo erin houden. Als je dat niet snapt als persoon ben je eerder een fl**ker dan dat diegen die supersets een egoist is
volledig eens

Knap irritant ja. Aan de andere kant als het druk is, bezet je in je eentje wel 3 apparaten met giant sets :)
Goeie training wel!

O sorry ik loop al weer achter.

Ik stoor me ook altijd aan mensen die giant sets doen :(
Gebruiken ze 3 apparaten en houden ze 5 minuten rust tussen in.
Zie vaak mensen die eerst gaan benchen en vervolgens direct door naar incline bench gaan en vervolgens een tricep/schouder oefening doen.
Kan ik god***domme geen enkele bench gebruiken en het bankje delen zit er ook nooit in.

Zie vaak mensen die eerst gaan benchen en vervolgens direct door naar incline bench gaan en direct en vervolgens een tricep/schouder oefening doen.
Kan ik god***domme geen enkele bench gebruiken en het bankje delen zit er ook nooit in.
Je kan de gewichten niet aan. :p Of heb je zelf nog meer tijd nodig. :roflol:

Je kan de gewichten niet aan. :p Of heb je zelf nog meer tijd nodig. :roflol:
Haha nee, ze willen gewoon niet delen. :roflol: Echt aso
Gewichten niet te zwaar, ben sowieso altijd verbaasd in gyms dat 95% van de sporters op extreem laag gewicht traint.
Als ik hier op't forum rondkijk vind ik mezelf echt een slapjanus, ben ik natuurlijk ook.
Maar in mijn gym pakt er bijna niemand compounds zwaarder dan ik ??????
Dat krijg je natuurlijk als je in de budget-ketens sport haha.

Wat zijn volgens jullie dan de voordelen van supersets of giant sets tov conventionele?
En ik vind het ook behoorlijk irritant als mensen 2-3 apparaten in gebruik hebben, en je dan moet wachten totdat ze klaar zijn daarmee. Hoewel ik het gelukkig niet heel vaak meemaak.

Haha nee, ze willen gewoon niet delen. :roflol: Echt aso
Gewichten niet te zwaar, ben sowieso altijd verbaasd in gyms dat 95% van de sporters op extreem laag gewicht traint.
Als ik hier op't forum rondkijk vind ik mezelf echt een slapjanus, ben ik natuurlijk ook.
Maar in mijn gym pakt er bijna niemand compounds zwaarder dan ik ??????
Dat krijg je natuurlijk als je in de budget-ketens sport haha.

Niet delen? Gewoon gaan liggen denk

Wat zijn volgens jullie dan de voordelen van supersets of giant sets tov conventionele?
En ik vind het ook behoorlijk irritant als mensen 2-3 apparaten in gebruik hebben, en je dan moet wachten totdat ze klaar zijn daarmee. Hoewel ik het gelukkig niet heel vaak meemaak.
Tijdswinst, hogere hartslag, maar dat is alles. Hypertrophy voordelen weet ik niet of daar onderzoek naar is gedaan.

Zie vaak mensen die eerst gaan benchen en vervolgens direct door naar incline bench gaan en vervolgens een tricep/schouder oefening doen.

Herkenbaar. In de sportschool van de voormalige voorzitter van de NBBF waar ik vroeger trainde, werd dat vaak door de jongens gedaan die werkten in de gym. Als het mijn vrienden niet waren geweest had ik ze flink door elkaar geschud.

Exact dit. Overigens doe ik het enkel bij oefening zoals Seated / Standing Calf Raise, DB / Machine Side Raise, Machine Pull Down / Pull Ups.

Ik ga over het algemeen niet de Bench Press of Squat Rack bezet houden. Bovendien werkt ik bij mijn supersets rap door. Genoeg mensen die gewoon één reguliere oefening doen, zijn gerust 5 minuten tussendoor op hun telefoon bezig; dat is pas storend.

Over schijven eraf halen: laatst had ik iemand die tijdens dat ik bezig was met mijn oefening op de Smith ineens aan één kant een schijf eraf trok; had niet in de gaten dat ik bezig was. ???

Eerder nadelen voor hypertrofie ;)

Nee hoor, hoger volume is hierdoor mogelijk.

Daarnaast als je antagoniste spiergroepen traint is er uit onderzoek gebleken dat je sterker zou moeten zijn, uit eigen ervaring merk ik dit ook. Neem bijvoorbeeld een pulldown superset met een shoulder press of een row met een chest/benchpress dan zul je in beide gevallen de press sterker zijn dan normaal. Tevens word tijdens de eerste oefeningen de spieren van de 2e oefeningen gestretcht

Tijdswinst, hogere hartslag, maar dat is alles. Hypertrophy voordelen weet ik niet of daar onderzoek naar is gedaan.

Eerder nadelen voor hypertrofie ;)

Dat was inderdaad ook het enige imo :)
Waarschijnlijk pak je eerder lagere gewichten qua %, per oefening, dan hogere vanwege de verhoogde hartslag en tijd. En je compenseert daar niet voor met volume, dus nadeliger voor hypertrofie.

Edit: @toenlytje het stretchen kan ik wel wat in vinden, direct na het trainen ervan. Hoger volume ben ik het niet mee eens, niet tov met wat je kunt bereiken met normale sets.

Super en giant set is een vorm van HIT training. Je ziet dit vaker in de prep onder de 10%.
Het is gewoon een trainingsmethode. En nadelig voor hypertrofie is weer een andere discussie. :p

Terug
Naar boven