Vorige week rontgefoto's laten maken van mijn nek en schouder, omdat de klachten maar blijven aanhouden.
Het resultaat werd ik niet heel blij van:
"Sclerotisch aspect van de boog C1, normaal beeld van het atlantoaxiale gewricht. Degeneratie op niveau C6 rib C7 met spondylose en lichte tussenwervelruimte versmalling. Geen significante uncovertebrale artrose. Op de driekartopname geen comromittering van laterale faramina"
Met andere woorden...slijtage van mijn nekwervel. Hoe ik er aan kom is gissen..fout trainen, foute houding op werk, in het verleden een kop staart botsing gehad met 50km/uur, chiroppractor of het de laatste tijd de hele dag 1000 keer triggeren door mijn nek allerlei kanten op te draaien..
Nu ik dit weet heb ik vreemd genoeg iets minder last. Maar dat heeft ook te maken met het bessef dat ik nu heb..Qua houding zit ik vaak ingezakt (op de bank, op de fiets en op werk) en met sporten kijk ik eigenlijk erg veel omlaag..
Omdat nog maar weinig fysio's nog wat konden doen de laatste tijd ben ik doorgestuurd naar een sportarts (
https://smautrecht.nl/). Ga wel eerst even bellen wat ik daarvan moet verwachten..
Vragen:
1) Heeft er hiert iemand ervaring met een sportarts (op blessure niveau)
2) Zijn er hier leden met zelfde klachten?
3) Nu stuitte ik door de bewustwording vanmorgen op RDL's/SLDL's...hoe moet ik mijn hoofd houden gedurende de uitvoering? Met andere woorden welke que kan ik gebruiken om mijn nek goed te houden. Het zelfde geldt overigen voor standing rope crunches (minder relevant)