AndroidHealthClinic

Marvinnen met Skatermarvin: Round is also a shape

Guess the holiday gainweight :D

  • +1 kg... Bedroevend

  • +2 kg... Nog steeds bedroevend

  • +3 kg... Er begint wat te komen

  • +4 kg... Eindelijk wat erbij

  • +5 kg... Dat kan beter

  • +6 kg... Thats our Marvin

  • Zoals het hoort :D


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

Bezoekers in dit topic

Redelijk aparte volgorde van oefeningen, waarom doe je ze zo? :)
 
Zware bulgarians hoor, dat is niet mis. :thumb:
Vind je kruidnoten vies?
Nee, een handje, en vooral in de Sinterklaastijd is prima. Maar kruidnoten tot de pijngrens eten is ranzig :(
 
Laatst bewerkt:
Dat je me gaat proberen te volgen. Ik waardeer je intentie.
Haha, net als ik me aan mijn dieet probeer te houden..
Redelijk aparte volgorde van oefeningen, waarom doe je ze zo? :)
Ik ben gezien alle blessures een beetje op het punt aan beland dat ik:

1) Blij ben als ik niet de gym skip
2) Niet teveel last krijg van oefeningen
3) Maar gewoon wat doe in de gym, enkel gebasseerd op een UB/LB split
Zware bulgarians hoor, dat is niet mis. :thumb:

Nee, een handje, en vooral in de Sinterklaastijd is prima. Maar kruidnoten tot de pijngrens eten is ranzig :(
Thanks Neet! Ik ben gek op strooigoed en kruidnoten. Dus een x hoeveelheid wegwerken is geen issue, maar op snelheid zou ik geen zin in hebben..
 
Ik ben gezien alle blessures een beetje op het punt aan beland dat ik:

1) Blij ben als ik niet de gym skip
2) Niet teveel last krijg van oefeningen
3) Maar gewoon wat doe in de gym, enkel gebasseerd op een UB/LB split
Pffff. Dat soort shit sucks dick man :(
 
Ik ben gezien alle blessures een beetje op het punt aan beland dat ik:

1) Blij ben als ik niet de gym skip
2) Niet teveel last krijg van oefeningen
3) Maar gewoon wat doe in de gym, enkel gebasseerd op een UB/LB split
Maar je gaat wel!! :thumb:
 
Maar je gaat wel!! :thumb:
Nou laat ik dat dan ook maar weer eens een keer loggen..

Gisteren..

Legs:
Smith calfraise:

70kg: 12 (warmup)
160kg: 15 (prima)
200kg: 8 (top:D)
230kg: 12, 12 (moeizaam:fire:), 12 (2f.:o)
200kg (back-off): 15

Bulgarian split SQ:
Bw: 20
Bw+20kg: 15
Bw+45kg: 12, 12, 12 (de tering:zweet:)

Lying leg curl (plate-loaded. gewicht/kant):
10kg: 10
15kg: 8 (w.u)
20kg: 9, 8 (3f.:fire::fire:)
16.25kg (back-off): 13 (2f.:fire:)

Seated calfraise:
45kg: 12 (easy)
70kg: 12 (top:D)
80kg: 12 (2f.:fire:), 12 (2 flink forced:fire:)
Dropset: 70-->60kg: 7, 8 (op=op:fire:)

Heel elevated FSQ:
40kg: 12
60kg: 12
70kg: 12
90kg: 3, 3, 1 (rolde van mijn schouder af..:o)

SLDL/RDL (straps):
90kg: 12
110kg: 12 (top:D)
130kg: 10, 8+2 (korte pauze:fire:)

Leg extension:
30kg: 20
65kg: 14, 10 (2f.:fire:), 10 (2 flink forced, dood!)

Seated legcurl:
40kg: 20
61kg: 15 (3 partials), 12 (man, man:fire:)
54kg: 14 (Sqeez & hold:fire:)

Abduction:
35kg: 25
50kg: 20
60kg: 14 (3 flink forced:o), 12 (4f.:fire:)

Of ik op zaterdag tijd teveel heb?

Rating: :marvins::marvins::marvins::marvins: (Lekker hoor!:D)

Vandaag UB gedaan, maar log ik misschien morgen...

..of over 3 weken..
 
Niet mis die Bulgarian Split squats man. Doe je die met Barbell?
 
Nog wel aan het trainen?
 
1667945571718.png
 
Nog wel aan het trainen?
Ja, meestal een keer of 4 per week. Maar niet altijd (lees: bijna nooit) zin om te loggen
Hey, rond is ook een vorm.
:piggy:
Ik ken die jongen langzamerhand een beetje. En maar klagen dat hij vet is, ondertussen kan je kaas raspen op die abs :p
Dan ken je me nog niet goed genoeg. Door die aanhoudende bovenrugblessure train ik gewoonweg minder hard en kom ik ook minder goed weg met gevreet en gezuip..

Dat laatste gebeurt dan voor het mooie ook net wat te vaak..
Mijn onderarm gaat zowaar wel weer wat beter, dus kan in ieder geval weer rug trainen
Turners zijn ook buff!:rolleyes:

Volgende week maar weer een afspraak gemaakt bij MCVSA om naar mijn zooltjes te laten kijken. Stiekem hoop ik dat ik gewoon te lang geen aanpassingen heb laten doen aan die zooltjes en ik vanaf donderdag weer minder last heb. Verder donderdag nog een afspraak bij de bedrijfsfysio, maar moet zeggen dat ik daar weinig hoop meer op heb gevestigd..
Moet elke dag een serie rare oefeningen doen en verzaak daar soms/regelmatig in (vooral omdat het enorm voelt of het niet werkt..:o en de achterliggende gedachtegewoon wat zweverig aanvoelt)
 
Gisteren nog benen getraind..

Legs:
Smith calfraise:

110kg: 15
150kg: 12 (warmup)
180kg: 8 (easy:D)
210kg: 6
230kg: 10, 11 (1f.:o), 10 (Au!:fire::fire:)
210kg: 12 (op=op:o)

Liggende leg curl (alternate, plate-loaded, gewicht/kant):
10kg: 15
15kg: 10
20kg: 8 (oef:o), 10 (2f.:fire:)
17.5kg: 12 (2f.:fire:)

Incline legpress (plate-loaded. gewicht inclusief slee ~53kg):
103kg: 15 (TUT)
203kg: 10 (prima:D)
303kg: 11 (2f.), 9 (oef:fire:), 9 (3f:fire:), 8 (close stance 2f.:fire:)

Seated calfraise:
35kg: 12
60kg: 10 (prima:D)
80kg: 9 (fucking moeizaam:o), 8 (1f.:fire:)
65kg: 15 (ok'isch)

Plate-loaded hip thrust:
60kg: 14, 12, 12, 14 (dood, had geen zin om te verzwaren, dus wat gespeeld met TUT, MMC & sqeez on top)

Leg extension:
40kg: 12
65kg: 12 (loopt wat stroef, maar het gaat)
75kg: 10 (1f. fuck it!), 9 (1f. Au:fire:)

Seated leg curl:
40kg: 12
68kg: 12, 12 (2f.:fire:)

Rating: :marvins::marvins::marvins: (Redelijke workout..)
 
Vorige week rontgefoto's laten maken van mijn nek en schouder, omdat de klachten maar blijven aanhouden.

Het resultaat werd ik niet heel blij van:

"Sclerotisch aspect van de boog C1, normaal beeld van het atlantoaxiale gewricht. Degeneratie op niveau C6 rib C7 met spondylose en lichte tussenwervelruimte versmalling. Geen significante uncovertebrale artrose. Op de driekartopname geen comromittering van laterale faramina"

Met andere woorden...slijtage van mijn nekwervel. Hoe ik er aan kom is gissen..fout trainen, foute houding op werk, in het verleden een kop staart botsing gehad met 50km/uur, chiroppractor of het de laatste tijd de hele dag 1000 keer triggeren door mijn nek allerlei kanten op te draaien..

Nu ik dit weet heb ik vreemd genoeg iets minder last. Maar dat heeft ook te maken met het bessef dat ik nu heb..Qua houding zit ik vaak ingezakt (op de bank, op de fiets en op werk) en met sporten kijk ik eigenlijk erg veel omlaag..

Omdat nog maar weinig fysio's nog wat konden doen de laatste tijd ben ik doorgestuurd naar een sportarts (https://smautrecht.nl/). Ga wel eerst even bellen wat ik daarvan moet verwachten..

Vragen:
1) Heeft er hiert iemand ervaring met een sportarts (op blessure niveau)
2) Zijn er hier leden met zelfde klachten?
3) Nu stuitte ik door de bewustwording vanmorgen op RDL's/SLDL's...hoe moet ik mijn hoofd houden gedurende de uitvoering? Met andere woorden welke que kan ik gebruiken om mijn nek goed te houden. Het zelfde geldt overigen voor standing rope crunches (minder relevant)
 
Jemig Marf, dat zijn niet de updates die we willen horen als je weer eens inlogt op DBB.

Lijkt me geen gek idee om inderdaad extra te letten op waar je kijkt en wat de houding van je nek is tijdens squats en deads.

Wat voor resultaat hoop je te bereiken bij een sportarts? Het klinkt niet als iets wat irreversibel is.
 
Spondylosis is slecht nieuws. Lijkt me dat een sportarts die hiermee ervaring heeft wel nuttig zou moeten zijn. Hopelijk kan die je helpen :thumb:
3) Nu stuitte ik door de bewustwording vanmorgen op RDL's/SLDL's...hoe moet ik mijn hoofd houden gedurende de uitvoering? Met andere woorden welke que kan ik gebruiken om mijn nek goed te houden. Het zelfde geldt overigen voor standing rope crunches (minder relevant)
Beetje neutraal, niet erg omhoog kijken toch?
 
Jemig Marf, dat zijn niet de updates die we willen horen als je weer eens inlogt op DBB.

Lijkt me geen gek idee om inderdaad extra te letten op waar je kijkt en wat de houding van je nek is tijdens squats en deads.

Wat voor resultaat hoop je te bereiken bij een sportarts? Het klinkt niet als iets wat irreversibel is.
Gister gebeld en een afspraak gemaakt voor 4 januari. Heb namelijk dit jaar mijn eigen risico nog op 885euro staan:roflol:

Echt heel duidelijk kon die vrouw ook niet maken wat ik precies kon verwachten..


Ik wordt geholpen door Esther Schoots


Het is inderdaad irreversibel..dus moet mijn best doen het in ieder geval niet snel te laten verergeren
Hoe oud ben je Marvin?
Word in januari 37..:o
Spondylosis is slecht nieuws. Lijkt me dat een sportarts die hiermee ervaring heeft wel nuttig zou moeten zijn. Hopelijk kan die je helpen :thumb:

Beetje neutraal, niet erg omhoog kijken toch?
Dat neutrale vind ik enorm lastig, ben met veel oefeningen gewend om omlaag te kijken..en dan werkt telefoongebruik, lab- en computerwerk ook niet mee:o
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven