XXL Nutrition

Marvinnen met Skatermarvin: Round is also a shape

Als je EN hoog in KH zit EN hoog in VET, kan je lichaam er maar 1 als brandstof gebruiken.. Die andere slaat op in glycogeen, of in vet..

Als je lichaam alle KH gebruikt omdat je daar hoog in zit zal hij het overschot in vet omzetten..

Miss kun je eens proberen om in 1 hoog te zitten en in de andere laag..
Dat is het hele verhaal achter CKD, daar gebruik je de vetten als brandstof, als je KH gaat nemen, kan je lichaam niet kiezen..

als je te weinig eet, gain je niks. tip voor jou.

• Topic Starter Topic Starter
Het klopt idd dat me vet vandaag wat hoog zit, er was enkel pindakaas en geen kipfilet/rosbief of een andere goede eiwitbron in huis. Dat is dan ook de reden dat ik vandaag van 10 boterhammen naar 8 ben gegaan vandaag.

Verder at ik voorheen standaard 8 boterhammen, geen noten en geen cruesli bij het ontbijt + geen kwark voor het slapen. Hierdoor stagneerde ik op 84kg, nu zit ik op 87kg (s'ochtends)..

Ben alleen gewoon bang om aan te komen in vet, daar dat snel gebeurt bij mij en misschien overdrijf ik ook wel. Het hele voedings verhaal vind ik ook lastig en probeer me daar echt in te verdiepen, want wil toch eens over die 90kg heen!:D:rolleyes:

Voor hoeveel rijst + kip oid zou ik 4 boterhammen kunnen vervangen?

Bedankt voor de tips in ieder geval! (heb weer logkarma uitgedeeld waar mogelijk;))

kijk hier eens kerel

[Link niet meer beschikbaar]

staat ook programma om te berekenen hoeveel je eet qua ekv.

Handige excel in dat topic! Ga me er eens in verdiepen! Had me van de week all geabboneerd op dat topic dus das toevallig.

4 boterhammen is volgens mij te vergelijken met 100 gram rijst , daar gooi je 2 kipfilets bij. Heb je genoeg voor 1 maaltijd :P

4 boterhammen is volgens mij te vergelijken met 100 gram rijst , daar gooi je 2 kipfilets bij. Heb je genoeg voor 1 maaltijd :P

Voedingswaardes? Ik denk het niet...

---------- Toegevoegd om 14:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:00 ----------

50 gram basmatirijst 176 3,5 39,25 0,3
2 boterhammen 124 6,2 22,2 1,2

Verder gooi je veel minder gram kipfilet op brood dan wanneer je een stuk kipfilet neemt...

brood (volkoren) 100 gr 208 5.7 40.0 2.8
rijst (zilvervlies) 100 gr 369 8.9 78.0 2.4

voedingswaarde van 1 boterham is nogal relatief aangezien er veel verschil in zit welke maat boterham je hebt :p.
Maar ik heb me inderdaad wel vergist denk ik, weet niet hoeveel gram 1 boterham gemiddeld is.

Ik gooi altijd 2 pakjes kipfilet op 4 boterhammen maar misschien ben ik een uitzondering :D

Sterke been training kerel ... en alvast succes vanavond.

Met dat eten kan ik je verder niet helpen, ik vreet elke dag zoveel als ik kan .. let nergens op :D

lol ik doe op 3 boterhammen 100 gram kipfilet

als dit klopt heb ik ook gelijk iets nieuws geleerd :P

Succes met de training marvin, beest ;)

Luister niet naar die drol, hij snapt het niet.
Vetten nemen over het algemeen trager op en worden dus niet snel omgezet in vet. Koolhydraten die kunnen zorgen voor suikerpieken in je bloed, welke soms hun suikers niet kwijt kunnen in de spieren/lever zetten sneller om in vet. Je moet op het juiste moment de juiste kh nemen, zoals rond je training wordt het wel makkelijk opgenomen. Koolhydraten plannen is daarom belangrijk.

Vetten nemen over het algemeen trager op en worden dus niet snel omgezet in vet. Koolhydraten die kunnen zorgen voor suikerpieken in je bloed, welke soms hun suikers niet kwijt kunnen in de spieren/lever zetten sneller om in vet. Je moet op het juiste moment de juiste kh nemen, zoals rond je training wordt het wel makkelijk opgenomen. Koolhydraten plannen is daarom belangrijk.
Klinkt duidelijk, ga me erin verdiepen~!!

Hier de training van vanavond. Ging niet echt lekker, leek wel haast te hebben aan het begin!

Rug en hams:
BOR: 12x40kg, 4x8x70kg
CG cable row: 12x50kg, 2x8x75kg
Front pulldown: 3x12x50kg
SS: Reverse pulldown/T-bar: 3x8x75/3x12x50kg

SLDL: 4x10x70kg
Hyperextentions: 3x12xbw
Smith shrugs: 15x61.5kg, 12x91.5kg, 10x101.5kg, 2x8x131.5kg
Lying leg curl: 3x10x35kg

Kortom, geen fijne training!:(:(.

Hehe..die hams lekker verzuurd?:D

Gaat nog steeds lekker hier:)

Hoe zit het ook alweer met de E/K/V verhouding over het algemeen?

30 50 20 .

Geloof ik. Algemeen dan.

Daar doelde ik dus op.. hoog in KH EN VET kan slechte gevolgen hebben als je ze op de verkeerde momenten neemt..

Hoe zit het ook alweer met de E/K/V verhouding over het algemeen?

a1s heeft een mooi artikel over voeding geschreven staat in zijn onderschrift "voeding" erg duidelijk allemaal.

Als je klaar bent met je schema op te stellen moet je hem even posten ben zeker benieuwd!

Was er aan begonnen maar blijf het lastig vinden..Ik ga er komende weken eens goed naar kijken, want ga het niet op snell sprong even doen. Tot die tijd hou ik nog een beetje aan wat ik al deed!

Vandaag is weer mijn superdude dag! Lekker borst, triceps en buik knallen. Heb er behoorlijk zin in, echter ben ik wel moe, dus nog even afwachten hoe het allemaal verloopt vanavond!

Borst, triceps en buik:
Incline smith press (60gr./45gr.): 4x6-8
Db press: 3x6-8
Incline fly's: 2x8-10
Cable crosover: 2x10-15

Dippen: 5x6-8
Pressdown: 5x8-12

+ some abwork

Voeding:
6:45 50g cruesli + 150ml magere yoghurt + 100ml melk en 20g whey, 1 visolie en multivit
9:00 4 boterhammen (3filet american, 1 pindakaas) + 15g notenmix
11:00 225ml magere kwark + half blikje ananas, 1 boterham filet american + 15g notenmix
12:30 4 boterhammen (3filet american, 1 pindakaas) + 15g notenmix + appel en visolie
15:00 225ml magere kwark + half blikje ananas, 1 boterham filet american + 15g notenmix+ appel
17:00 200ml halfvolle melk + 30g whey
17:30 Avondeten
18:00 1 scoop waxy maize
20:15 1.5 scoop waxy maize
20:45 200ml halfvolle melk + 30g whey + handje noten
22:15 225ml magere kwark + visolie.

Geen idee van de E/K/V van m'n voeding nu..

Vergis je niet in de hoeveelheid vet die filet americain bevat!
35,00 gram filet americain 56 Kcal 6,47 gr eiwit 0,77 gr kh 3,04 gr vet

Vergis je niet in de hoeveelheid vet die filet americain bevat!
35,00 gram filet americain 56 Kcal 6,47 gr eiwit 0,77 gr kh 3,04 gr vet

Hmm, dan heb ik toch even 8g vet op 8 boterhammen zitten vandaag. Maar vind het gewoon lekker. Niet echt bodybuilding proof dus. M'n moeder doet nog steeds de boodschappen, ik haal slechts aanvullingen;). Hopelijk morgen weer gewoon rosbief of kipfilet..;):rolleyes:

Terug
Naar boven