Fitness Seller

Marvinnen met Skatermarvin: Round is also a shape

Het dieet voor Marvin was het bloedgroepdieet. Voor iedereen die ook maar een klein beetje kennis heeft van voeding en fysiologie is dit een dieet dat gebaseerd is op buitengewone principes: buitengewone claims vereisen buitengewone evidentie. Dus... Het is vrij simpel: op basis van wat denk je dat dit dieet effectief the way to go is?

@Galen heb jij ergens een onderzoek tegen het bloedgroep dieet voor mij?

Het probleem met Mustafa en Ruben Baars is dat ze zich links vanboven op de curve bevinden.

'People tend to hold overly favorable views of their abilities in many social and intellectual domains. The authors suggest that this overestimation occurs, in part, because people who are unskilled in these domains suffer a dual burden: Not only do these people reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the metacognitive ability to realize it.'

image.png

Daar staat dat er nog niet genoeg bewijs is voor het bloedgroep dieet toch? Dat staat in de conclusie want de rest lees ik toch niet want ben mbo geschoold.

Daar staat dat er nog niet genoeg bewijs is voor het bloedgroep dieet toch? Dat staat in de conclusie want de rest lees ik toch niet want ben mbo geschoold.

Ze hebben een hoop relevant onderzoek gereviewd en kwamen tot de conclusie dat er niet tot niet veel is om het idee van een dieet gebaseerd op bloedgroepen te ondersteunen.

Uiteraard kan whatever 'het dieet voor jou bloedgroep' in de praktijk is best een prima dieet zijn (of niet), maar het heeft allemaal weinig met je bloedgroep te maken in ieder geval.

Lijkt me de belangrijkste conclusie ook.
Dat 'nog niet' is wel een waardeoordeel van iemand die veronderstelt dat het bewijs er ieder moment kan komen. Ik zelf denk dat dat lastig zal zijn. Omdat suggestie zo sterk is bij mensen, is dubbelblind onderzoek hier bijna noodzaak. En er zijn weinig proefpersonen te vinden die hun eigen bloedgroep niet kennen, en die niet kunnen googelen of de menu's die ze van de onderzoekers krijgen bij hun eigen bloedgroep horen of juist niet. Zelfs als je het helemaal blendert en hetzelfde kleurt en kruidt haal je er vast nog wel uit of er vis of spruitjes in zit :)

Dat 'nog niet' is wel een waardeoordeel van iemand die veronderstelt dat het bewijs er ieder moment kan komen. Ik zelf denk dat dat lastig zal zijn. Omdat suggestie zo sterk is bij mensen, is dubbelblind onderzoek hier bijna noodzaak. En er zijn weinig proefpersonen te vinden die hun eigen bloedgroep niet kennen, en die niet kunnen googelen of de menu's die ze van de onderzoekers krijgen bij hun eigen bloedgroep horen of juist niet. Zelfs als je het helemaal blendert en hetzelfde kleurt en kruidt haal je er vast nog wel uit of er vis of spruitjes in zit :)
Als ik een dieet krijg voorgeschreven zou ik echt geen idee hebben of het een 'bloedgroepdieet' zou zijn.

• Topic Starter Topic Starter
  • #21.450
t*ring joh, broeder, jij bent echt de meester van discussies wat logjes betreft :roflol:
Wel beetje jammer dat er nu ineens op teentjes getrapt wordt enzo, mijn IQ is heus niet zo laag als hier wordt beweerd *gaat terug naar bed om te huilen*
Vind het vaak wel vermakelijk. Soms ook wel irritant, maar dat zal deels te maken hebben met sterke meningen..

Gezamenlijk hebben we vast een top-20 dbb fysiek.
:roflol:
Andere ingrediënten ook in de blauw/witte pot??
Volgens het label niet volgens mij. Zal de pot eens goed schudden..soms zakken ingredienten uit..
+1.... kruipt terug.... :sad:

Maar er zitten wel wat goede punten in. daar blijf ik bij.
Wie weet wat het brengt. een maandje eens totaal wat anders doen kan misschien wel at meer brengen dan iedereen hier verwacht.

Met een voldaan gevoel weggaan is ook wat waard he.

Hmmm... enige pwo die bij mij wat deed was assault... 1RM ken ik niet.. zoals de meeste dingen die jij gebruikt. :roflol:
Ik ga zeker niet het volledige eetschema volgen, maar er zijn zeker dingen die je aan het denken zetten ook in zijn artikelen.

Nog bedankt voor de PM's!:D:D
jezus gaat het nog steeds over die coach..
Jup..
echt he wtf :roflol:

reviewtje die de functie van leucine in het stimuleren van MPS beschrijft -> NOU DAN GAAN WE LEUCINE SUPPLEREN JONGE

sterke conclusies zijn sterk
Als het niet zo ziekelijk duur was zou ik het wel proberen..:roflol:

BCAA ZIT LeUCINE IN SNEL GOOI 100 GRAM IN DE SHAKEBEKER ANDERS MAAK JE GEEN GAINS
Je capslock stond nog aan..

In conclusion, using AA-tRNA as the precursor pool, it is demonstrated that, in healthy humans in the postabsorptive state, insulin does not stimulate muscle protein synthesis and confirmed that insulin achieves muscle protein anabolism by inhibition of muscle protein breakdown.

wow insuline heeft een inhiberende werking op muscle protein breakdown

1+1=2, dus we moeten die insuline pieken post workout!
Insuline pieken is niet zo moeilijk toch?

Paar apekoppen is voldoende:roflol:

Hou je bek, je hebt vast geen universiteit gedaan of wel dan?! HBO zeker ook niet he?! Haha, jouw IQ is laag!
Nuance..

Klopt...:roflol:

Hoewel...die gast is ook niet dik..
leer iets nieuws
krijg idee
stel hypothese op
sla ongeveer het gehele wetenschappelijke proces over
je hypothese is ineens een confirmed theorie
pomp jezelf vol met bcaas, leucine, glutamine, dextrose intra-workout en weet ik veel wat
Dat volpompen bevalt me wel..:rolleyes:
Misschien heeft hij nog wel meer leuke linkjes om ons mensen met een laag IQ eens goed bij te scholen. Ik ben wel benieuwd.
Ik vind sommige eigenlijk best boeiend om te lezen, maar niet teveel! En dat ondanks ik een HBO geschoolde beta student ben..:rolleyes:

Wat is het gezamenlijk iq van jou en je dikke kutmoeder?
Dat is een valide vraag..

Ik heb zowel een BSc als een MSc, en nu? Je post een hoop onderzoeken waarvan je zelf waarschijnlijk geen flauw benul hebt wat de praktische relevantie is.
Wat zijn die afkortingen uberhaupt..:o

Tja, ben ook wel een beetje klaar met deze discussies cq haat spuiterijen. Uiteindelijk gaat het toch meer om de uurtjes en kwaliteit van het trainen, en zijn de potjes vooral de laatste percenten voor wedstrijd BB ers om het verschil te maken, en dus voor mij en de meesten van ons miezerige amateurs (hand eerst in eigen boezem, zie je wat ik doe?) volslagen irrelevant.
Hier zit wel een kern van waarheid in. Echter als je zoekt naar het naturel optimum komt er denk wel iets meer bij kijken..

Of daarin 150g BCAA/EAA/Glutamine de key is zal ik nooit weten..

als je pretendeert een of andere expert te zijn, met achterlijke broscience uit de jaren 90 komt, dan ook nog een beetje tof gaat lopen doen op een forum en er blijkt ook nog eens dat je niet kan lezen

dan krijg je haat ja
Tja bro-science of niet...sommige zaken geloof ik persoonlijk wel in..

Het dieet voor Marvin was het bloedgroepdieet. Voor iedereen die ook maar een klein beetje kennis heeft van voeding en fysiologie is dit een dieet dat gebaseerd is op buitengewone principes: buitengewone claims vereisen buitengewone evidentie. Dus... Het is vrij simpel: op basis van wat denk je dat dit dieet effectief the way to go is?
Mogelijk..
@Galen heb jij ergens een onderzoek tegen het bloedgroep dieet voor mij?
Pro's en con's van bepaalde dieten zijn zo gevonden lijkt me.. het is net waar je op zoekt en wat je wilt geloven.:o

Het probleem met Mustafa en Ruben Baars is dat ze zich links vanboven op de curve bevinden.

'People tend to hold overly favorable views of their abilities in many social and intellectual domains. The authors suggest that this overestimation occurs, in part, because people who are unskilled in these domains suffer a dual burden: Not only do these people reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the metacognitive ability to realize it.'
Hier ga ik geen uitspraken over doen..:o

..
:roflol:

Ze hebben een hoop relevant onderzoek gereviewd en kwamen tot de conclusie dat er niet tot niet veel is om het idee van een dieet gebaseerd op bloedgroepen te ondersteunen.

Uiteraard kan whatever 'het dieet voor jou bloedgroep' in de praktijk is best een prima dieet zijn (of niet), maar het heeft allemaal weinig met je bloedgroep te maken in ieder geval.
Intressting..

Die aids kan best hardnekkig zijn hoor!

Dat laatste stuk snap ik niet helemaal...

Als ik een dieet krijg voorgeschreven zou ik echt geen idee hebben of het een 'bloedgroepdieet' zou zijn.
Als je googled kun je wel het een en ander vinden en op basis daarvan zal het relatief eenvoudig zijn om een dieet op te stellen.

Echter wordt ik daar met mijn bloedgroep niet gelukkig van, omdat vlees/kip bijna no-go's zijn..daaag BBQ's in de zomer:wave:

Vandaag een rustdag! Even low(er) carb en low kcals..mag wel weer even na gisteren:roflol: Geen cardio overigens ;)

Voeding, maandag 08-02-2016:
7:30 2 koppen koffie9:00 1 scoop Amino-1
11:00 40g whey iso + 40g notenmix + multivit + vit D
12:30 150g kipfilet + 125g spinazie + blik monster energy zero
15:00 150g kipfilet + 125g spinazie + 1 scoop Amino-1
18:00 Avondeten (~850kcals) + 30g nightprotein

~1805kcals, E/K/V = 190g (41%) / 115g (25%) / 70g (34%)

Laatst bewerkt:
3 scoops amino per dag jij bent zeker op bloedgroepdieet?

Als ik nou is een maand een schema voor je maak zou je het dan wel doen?

• #21.452
3 scoops amino per dag jij bent zeker op bloedgroepdieet?

Als ik nou is een maand een schema voor je maak zou je het dan wel doen?
f**k er stond er nog 1 teveel. Het zijn er slechts 2.

En eigenlijk meer voor de smaak dan voor het nut. Normaal fiets ik naar mijn werk op rustdagen en dan neem ik het voor het fietsen, maar met dat grafweer buiten weiger ik de fiets te pakken.. ;)

Edit: Van het schema had ik niet gezien...maar ben eigenlijk wel benieuwd wat voor moois jij ervan zou maken..:o

Laatst bewerkt:
Akkoord, als je helemaal niet zou weten als test persoon dat je aan een bloedgroepen dieet onderzoek meewerkt, kan je daar msn mee wegkomen.

Hier zit wel een kern van waarheid in. Echter als je zoekt naar het naturel optimum komt er denk wel iets meer bij kijken..
Het echte optimum zal (vrijwel) niemand bereiken. Hoeft voor mij persoonlijk ook niet.

Dat laatste stuk snap ik niet helemaal...
Voor een goed onderzoek zou de proefpersoon niet moeten weten of hij het dieet voor 'zijn' bloedgroep krijgt voorgeschoteld, of iets anders. Dus zou je moeten verbergen wat iemand eet. Door het onherkenbaar te vermalen en te kruiden of zo. Nogal lastig.

Het echte optimum zal (vrijwel) niemand bereiken. Hoeft voor mij persoonlijk ook niet.

Voor een goed onderzoek zou de proefpersoon niet moeten weten of hij het dieet voor 'zijn' bloedgroep krijgt voorgeschoteld, of iets anders. Dus zou je moeten verbergen wat iemand eet. Door het onherkenbaar te vermalen en te kruiden of zo. Nogal lastig.

Je kan de proefpersonen toch ook vertellen dat je onderzoek doet naar de invloed van spruitjes op z'n denkvermogen (of een random andere hypothese). De proefpersonen hoeven helemaal niet te weten dat het onderzoek is naar het bloedgroepdieet.

Pff wat een hoop geblaat zo op de maandagmorgen :o

• #21.458
Akkoord, als je helemaal niet zou weten als test persoon dat je aan een bloedgroepen dieet onderzoek meewerkt, kan je daar msn mee wegkomen.
Wordt best lastig..

Klinkt best ranzig...alles in de blender:roflol:
Je kan de proefpersonen toch ook vertellen dat je onderzoek doet naar de invloed van spruitjes op z'n denkvermogen (of een random andere hypothese). De proefpersonen hoeven helemaal niet te weten dat het onderzoek is naar het bloedgroepdieet.
Dat is zeker een optie..

Het scheelt ook al als je maar een onderzoeksgroep pakt die een beetje groot is. Dus niet maar 6 mensen ofzo..:o

Pff wat een hoop geblaat zo op de maandagmorgen :o
Jup..welkom in mijn log...

..wat zijn je doelen?
ik zou jou wel een maand doen :ds:
Goede cardio:thumb:

some one said blood :o?

vamp.jpg

vamp.jpg

• #21.460
De planning voor vandaag!

Rug+biceps:
Pull ups:

3x8

Lat pulldown:
5x12-15

Dumbell row:
4x12

Barbell row:
3x10

Cable curl:
4x12

Dumbell curl (alles 12x):
5kg:
6kg:
7kg:
8kg:
9kg:
10kg:
9kg:
8kg:
7kg:
6kg:
5kg:

Dumbell floorpress (pomp):
3sets

Cable fly’s (pomp):
3sets

Lichte squats!
3sets

Rating: ..

En de (geplande) voeding...

Voeding, dinsdag 09-02-2016:
7:15 2 koppen koffie
9:00 1 kop koffie
11:00 80g havermout + 30g whey delicious + 10g rozijnen + multivit + vit D
12:30 175g rijst + 125g kipfilet + 125g spinazie + grapefruit
15:00 175g rijst + 125g kipfilet + 125g spinazie
Pre-workout: 1 scoop Blast (sample)
Post-workout: 30g whey iso + 10g dextro + 25g nightprotein
19:00 Spelletjes avond: Avondeten (~900kcals)

~2440kcals, E/K/V = 195g (32%) / 295g (48%) / 55g (20%)

Terug
Naar boven