MuscleMeat

Shocking News Ruud staying FIT (or FAT?)!

Peiling Peiling Moeten moderators van onze topics afblijven?

• Totaal stemmers
    29
  • Peiling gesloten .
  • Topic Starter Topic Starter
  • #2.001

dat is vrij appart ja, dan zou ik er maar even mee oppassen. zou kunnen komen door dat je errector en je abs niet in balans zijn. begin maar eens met wat planken om je core te verstevigen.

Ik doe ze in dit apparaat...

upload_2018-1-23_11-50-53.png

Misschien is dat gewoon een kutding?! ???

Ik doe ze in dit apparaat...

upload_2018-1-23_11-50-53.png

Misschien is dat gewoon een kutding?! ???
Doe ze anders eerst eens liggend. Op een matje gaan liggen, handen uitstrekken aan de zijkanten, palm plat op de grond en gaan met die beentjes. Je zou ook nog je kont op omhoog kunnen duwen als je je benen naar boven hebt (ik houd mijn benen altijd iets naar voren waardoor je iets een human flag krijgt als je je kont naar boven duwt).

:woot: kwadraat!

daarnaast zou ik side bends met schijf ook afraden omdat dit je taille breder maakt, iets wat je niet wilt in bodybuild oogpunt. voor obliques kan je wel iets doen als woodchoppers of russian twist, beide met licht gewicht om verbreding tegen te gaan.
dit vind ik altijd moeilijk: doe je dit om een mooi middeltje te krijgen of omdat je een stabiele blessurevrije core wilt.
Daarbij: waarom zou je van side bends een dikker middel krijgen dan bij woodchoppers/twists?

• #2.005
Doe ze anders eerst eens liggend. Op een matje gaan liggen, handen uitstrekken aan de zijkanten, palm plat op de grond en gaan met die beentjes. Je zou ook nog je kont op omhoog kunnen duwen als je je benen naar boven hebt (ik houd mijn benen altijd iets naar voren waardoor je iets een human flag krijgt als je je kont naar boven duwt).

Ja, liggende zal inderdaad fijner zijn. Minder druk op de rug lijkt me.

dit vind ik altijd moeilijk: doe je dit om een mooi middeltje te krijgen of omdat je een stabiele blessurevrije core wilt.
Daarbij: waarom zou je van side bends een dikker middel krijgen dan bij woodchoppers/twists?

Ja, die begreep ik ook niet precies. Je spreekt dezelfde spieren aan toch? Maar goed, ik vind woodchoppers toch leuker dan side bends, dusssss...

Mooi, ligt dat niet aan mij :D

omdat fysiologisch gezien de beweging van je obliques een draaiende beweging van links naar rechts is, bij side bends ga je omhoog en omlaag en is dus onnatuurlijk. twists en woodschoppers zijn wel beide een draaiende beweging maar ook deze niet te zwaar doen indien je je taille smal wil houden. Side bends is mij altijd afgeraden en met het fysiologisch oogpunt snap ik de afrading wel.

het ligt er natuurlijk maar net aan wat je wilt, maar die oefening staat erom bekend om de taille te verbreden.

• #2.010
omdat fysiologisch gezien de beweging van je obliques een draaiende beweging van links naar rechts is, bij side bends ga je omhoog en omlaag en is dus onnatuurlijk. twists en woodschoppers zijn wel beide een draaiende beweging maar ook deze niet te zwaar doen indien je je taille smal wil houden. Side bends is mij altijd afgeraden en met het fysiologisch oogpunt snap ik de afrading wel.

het ligt er natuurlijk maar net aan wat je wilt, maar die oefening staat erom bekend om de taille te verbreden.

Hoi Toenlytje, tx voor die info, ik heb vroeger heel veel zware side-bends gedaan, en zit inderdaad met dikke middel-spieren (love-handles, en nee niet alleen vet!)
Ook heb ik toch wel last van een "outward bulging stomach" wat dus de buik sowieso dik maakt, denk je dat de vacuum oefening daarbij kan helpen ? Ik probeer deze wel te doen, maar staand of zittend, en dat lukt niet zo goed...

De twists en woodchoppers ga ik eens proberen, doe nu vooral kneeling rope crunches...

• #2.015
Hoi Toenlytje, tx voor die info, ik heb vroeger heel veel zware side-bends gedaan, en zit inderdaad met dikke middel-spieren (love-handles, en nee niet alleen vet!)
Ook heb ik toch wel last van een "outward bulging stomach" wat dus de buik sowieso dik maakt, denk je dat de vacuum oefening daarbij kan helpen ? Ik probeer deze wel te doen, maar staand of zittend, en dat lukt niet zo goed...

De twists en woodchoppers ga ik eens proberen, doe nu vooral kneeling rope crunches...

Je zou die vacuums op je knieën kunnen proberen. Dat schijnt makkelijker te zijn...

ik heb idd het filmpje van wesley visser ook bekeken hij legt het makkelijk uit, echter deed ik het daarvoor als.

als ik het zo uit me hoofd goed heb zijn er 3 fasen, liggend op je rug is het makkelijkst ivm zwaartekracht zet je handen hierbij op het heup bot.

als dit te makkelijk word kan je staand doen, daarna kan je het zittend doen en vervolgens in een soort plank houding.

als zelfs dit te makkelijk is moet je het gewoon voor hele lange periodes doen, zo deed ik het vaak als ik aan het koken was.

wat je ook kan helpen om je buik als het ware naar binnen te drukken is het verstevigen van je TVA ( transversus abdominus) dit is je binnenste buik spier die word belast tijdens bijvoorbeeld planks, ab wheel rollout, maar ook grote compounds als squats en deadlifts.

Terug
Naar boven