AndroidHealthClinic

Shocking News Ruud staying FIT (or FAT?)!

Peiling Peiling Moeten moderators van onze topics afblijven?

• Totaal stemmers
    29
  • Peiling gesloten .
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.942
door die cheatmeals ben je juist weer klaar om weer te knallen, af en toe hoort het erbij. overigens is het een schok voor je metabolisme waardoor 1x in de 2 weken een cheatmeal zelfs effectiever is dan nooit cheatmeals. het gaat niet alleen om kcal maar ook om de samenstelling en nutrienten waar je lichaam niet zo bekend mee is, hierdoor gaat het harder werken. Een lerares van mijn opleiding heeft me dit ooit uitgelegd en het klonk echt logisch hoe ze dat uitlegde

• #1.944
door die cheatmeals ben je juist weer klaar om weer te knallen, af en toe hoort het erbij. overigens is het een schok voor je metabolisme waardoor 1x in de 2 weken een cheatmeal zelfs effectiever is dan nooit cheatmeals. het gaat niet alleen om kcal maar ook om de samenstelling en nutrienten waar je lichaam niet zo bekend mee is, hierdoor gaat het harder werken. Een lerares van mijn opleiding heeft me dit ooit uitgelegd en het klonk echt logisch hoe ze dat uitlegde

Ik weet wel dat mijn metabolisme inderdaad reageert op dit soort eten...Ik schijt me namelijk helemaal leeg van zo'n heerlijke maaltijd :hahaha::toilet:

Ik weet wel dat mijn metabolisme inderdaad reageert op dit soort eten...Ik schijt me namelijk helemaal leeg van zo'n heerlijke maaltijd :hahaha::toilet:
niet wat ik bedoelde:D maar ook dat krijg je er zeker van ja.
Belangrijk om af en toe gewoon een keer weer lekker te eten zoals voordat je afviel. Niet alleen fysiek (metabolisme reset idd @toenlytje) maar ook psychisch. Af en toe moet je gewoon iets mogen eten wat je normaal niet mag van jezelf. Ik zelf eet dan ook 80% clean en 20% dirty, dat maakt het psychisch zo’n stuk gemakkelijker voor mij.

• #1.948
Belangrijk om af en toe gewoon een keer weer lekker te eten zoals voordat je afviel. Niet alleen fysiek (metabolisme reset idd @toenlytje) maar ook psychisch. Af en toe moet je gewoon iets mogen eten wat je normaal niet mag van jezelf. Ik zelf eet dan ook 80% clean en 20% dirty, dat maakt het psychisch zo’n stuk gemakkelijker voor mij.

Denk dat het bij mij op 95%/5% zit, als ik bijvoorbeeld 80% chocolade en af en toe pinda's als dirty tel. Verder eet ik bijna nooit (te weinig dus) dirrrrty...Daar gaan we eens verandering in brengen. Misschien helpt dat juist wel om nog die laatste kilo's kwijt te raken :D

ja ook het psychische deel is intressant, ik probeer zelf altijd op de momenten waar ik thuis ben 100% clean te eten. het weekend is voor mij wat minder strak, vaak doe ik savonds wat met mijn vrienden en dan heb ik niet altijd de mogelijkheid mijn bakje rijst mee te nemen, vaak word er dan besteld en doe ik lekker mee. zaterdags is het gewoon weer strak en savonds kan ik eventueel weer wat cheaten. zondag-donderdag is bij mij eigenlijk altijd 100% clean. mijn geluk(soms pech) zit em dan in dat ik zo'n 6,5k mag eten dus een pizzatje of kapsalon doet niet zoveel als ik nog ruimte over heb in me kcal.

wel schokkend is dat ik het gevoel heb dat ik zelfs nog wat droger ben geworden nu ik weer 2x in weekend naar de gym fiets, in totaal zo'n 50km per weekend.

Denk dat het bij mij op 95%/5% zit, als ik bijvoorbeeld 80% chocolade en af en toe pinda's als dirty tel. Verder eet ik bijna nooit (te weinig dus) dirrrrty...Daar gaan we eens verandering in brengen. Misschien helpt dat juist wel om nog die laatste kilo's kwijt te raken :D

ik vind die 80% chocolade nog niet zo erg hoor, en ongezouten pinda's zou ik niet cheaten noemen, echter zijn er betere alternatieven voor pinda's.

zou mijn voorkeur uitgaan naar 1x een lekkere reep melk met noten en dan de pinda's veranderen in amandelen of walnoten.

• #1.951
ik vind die 80% chocolade nog niet zo erg hoor, en ongezouten pinda's zou ik niet cheaten noemen, echter zijn er betere alternatieven voor pinda's.

zou mijn voorkeur uitgaan naar 1x een lekkere reep melk met noten en dan de pinda's veranderen in amandelen of walnoten.

Ik wissel tussen walnoten, pinda's, pistache en pecans...Lust alle noten!

Pinda is een peulvrucht en geen noot ;)

Maar wel balen van je rug. :( Hoop wel dat je naar de fysio gaat als het na het weekend nog niet weg is.
Enne.. Yoga is niet zweverig en die oefeningen kunnen echt goed helpen!

• #1.956
Pinda is een peulvrucht en geen noot ;)

Maar wel balen van je rug. :( Hoop wel dat je naar de fysio gaat als het na het weekend nog niet weg is.
Enne.. Yoga is niet zweverig en die oefeningen kunnen echt goed helpen!

Ooohhhhhhh...had dat inderdaad helemaal niet gezien :o

Ik ga vanavond eerst lekker een vol uur op de loopband wandelen en thuis een paar oefeningen doen. Rustig an... :loopband:

Ooohhhhhhh...had dat inderdaad helemaal niet gezien :o
ik ga vanavond eerst lekker een vol uur op de loopband wandelen en thuis een paar oefeningen doen. Rustig an... :loopband:
Ik weet het ook omdat ik allergisch ben voor pinda's... maar gelukkig niet voor noten. ;)

Rustig aan.. eerst even losmaken met lopen en dan even wat oefeningen doen. In het begin zullen de oefeningen wel wennen zijn.
Maar daarna ga je er echt wel profijt van hebben. Je moet alleen even doorzetten ermee ;)

• #1.958
Gisteren maar weer eens een cardio rondje gedaan...Was wel fijn, want de rugpijn is nog steeds niet weg. Vandaag fysio bellen...:(

Loopband: 40 minuten

Crosstrainer: 15 minuten

Vertical traction (wachten op de baas :D)
10 x 50kg
2 x 10 x 80kg

Toen nog even half uurtje stoombad en sauna...Had ik veel eerder moeten doen. Lekker joh, na het sporten :yes:

Sauna na T sporten is altijd lekker en goed voor de spieren!

Balen van je rug :(
Goed dat je gaat bellen. Succes en sterkte .

• #1.960
Sauna na T sporten is altijd lekker en goed voor de spieren!

Balen van je rug :(
Goed dat je gaat bellen. Succes en sterkte .

Ja, dit kan zo niet langer...Voel het bij iedere beweging. Ik heb ook nog eens een zittend beroep en ik lijk wel 80 als ik na een uur m'n stoel uit moet :sad:

Terug
Naar boven