Ennnnnn...al weer een tijdje wakker
Ik laat me graag inspireren door jullie adviezen. Als jullie denken dat dit too much of niet nuttig is, dan moet ik naar een andere trainingsvorm gaan kijken. Ik vind het lastig om variatie aan te brengen. Merk dat ook met rugtraining. Die kan ik door blijven knallen en wordt ook niet verzuurd. Ik pak dan bijna alle oefeningen die ik tot mijn beschikking heb in 1 training (voor mijn gevoel

)
Misschien minder verschillende oefeningen en dan meer sets, met hoger aantal reps?
Ik overload me het lazerus
Wat ik hierboven zei; minder oefeningen en sets/reps omhoog? Ik kan tot 5 oefeningen nog prima contractie vormen, laatste wordt lastig
wat ik zelf denk is dat je de intensiteit niet hoog genoeg hebt,
een borst training bestaat (meestal) uit 3-4 oefeningen omdat borst een relatief kleine spiergroep is. van mij is het een zwakpunt waardoor ik meestal naar 4 en heel soms 5 neig.
standaard borst training zou kunnen zijn :
1.Press variatie (barbel of dumbell) 5 sets waarvan 2 warmup sets ( warmup sets zijn geen weggegooide sets, zorg dat je hier redelijk makkelijk 10-12 reps mee haalt en de pomp er goed in zit) overige 3 sets kan je kiezen of je meer op kracht of massa wilt gaan, ook kan je kiezen voor bijvoorbeeld 12/10/8 of 10/8/6, met steeds een hoger gewicht.
2.press variatie (machine of freeweight), zelf pak ik de eerste vaak meer op kracht vervolgens doe ik hier een chestpress, 3 sets 8-12 reps. laatste set doe ik een superset met bijvoorbeeld een plate press, of een dropset van bijvoorbeeld 30kg,20kg,10kg.
3.vervolgens kan je kiezen voor een fly, dit kan dumbell, machine of cable zijn. fly is isolatie dus ga hierbij voor highreps (ergens tussen 10-15)
4.als afsluitende oefening vind ik zelf een aantal opties fijn, (machine) dips, Dumbell pullover (mijn favoriet), Cable flys of zelfs pushups. hierbij ook weer 8-12 reps
ik zelf tel mijn reps nooit, ik kijk gewoon naar welke rep range wil ik ongeveer halen en daar pas ik mijn gewicht op aan, ik zorg dat ik bij de 1e en 2e set net niet tot failure ga en bijvoorbeeld 1 rep in de tank laat zitten. bij de 3e set ga ik tot/voorbij failure.
Wanneer ik op kracht train hou ik het wel bij bepaalde reps bijvoorbeeld 3x5 of 5x3.
bij elke laatste set van de oefening is het de bedoeling dat je echt nog maar net je benodigde reps haalt en kun je eventueel een drop set toevoegen.
aangezien je aan het cutten bent hou je rust periodes 45-60seconden. als je hier nog niet genoeg aan hebt zou je een extra oefening kunnen toevoegen.
je zou eventueel ook de 1e oefening kunnen switchen door bijvoorbeeld ; week 1 kracht (3-5reps) week 2 hypertrofie 8-12 reps, week 3 kracht enzovoort.
houd in de cut wel rekening met extra blessure gevoeligheid dus train wel met verstand.
ik hoop dat je hier wat aan hebt, je kan het altijd naar eigen voorkeur aanpassen en als je nog vragen hebt hoor ik het graag