MuscleMeat

Shocking News Ruud staying FIT (or FAT?)!

Peiling Peiling Moeten moderators van onze topics afblijven?

• Totaal stemmers
    29
  • Peiling gesloten .
Nope, gewoon eerst op de verkeerde manieren behandeld door de huisdokter en therapeut, tot ik in december bij een dokter beland ben die zich enkel op sportblessures focust en sindsdien lijkt het de goeie kant op te gaan

fijn om te horen dat het nu de goede kant op gaat, succes met je herstel:thumbup:

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.162
Gisteren weer getraind!! :woot::woot:

Heb er een leg/abs dagje van gemaakt...Moet dat gebied toch nog een beetje ontzien hè?! :roflol::roflol:

Wel lage gewichten op skwats en leg press gepakt, had achteraf zwaarder gekund...

Schade: 1 uur en nog wat (28?) minuten Score: (omdat blij dat ik weer mocht trainen) :superman::superman::superman::superman:

Squats✔️
10 x 20kg warming up
3 x 8 x 40kg
5 x 60kg

Smith calf raises✔️
10 x 40kg
10 x 60kg
10 x 80kg

Incline leg press✔️
10 x 40kg warming up
3 x 10 x 80kg

Lying leg curls✔️
10 x 25kg
3 x 10 x 30kg
10 x 35kg

Seated calf raises✔️
10 x 30kg
10 x 40kg
2 x 10 x 50kg

Sissy squats✔️
2 x 10 x BW (stuk)

Adductor
3 x 10 x 60kg

Abductor
3 x 10 x 60kg

Side bends✔️
3 x 10 x 20kg schijf

Diverse crunches✔️

Ach, we zijn weer geweest. Deze week verder oppakken! :flexbiceps:

Fijne dag! Darude0306 out :wave2:

Nice going!
Lekker he! Terug in het ijzer! :D :thumb:

• #2.165
Zo lekker dat het weer ging. Geen bloeduitstortingen vandaag op een heel vervelende plek? :D

Gisteren weer getraind!! :woot::woot:

Heb er een leg/abs dagje van gemaakt...Moet dat gebied toch nog een beetje ontzien hè?! :roflol::roflol:

Wel lage gewichten op skwats en leg press gepakt, had achteraf zwaarder gekund...

Schade: 1 uur en nog wat (28?) minuten Score: (omdat blij dat ik weer mocht trainen) :superman::superman::superman::superman:

Squats✔️
10 x 20kg warming up
3 x 8 x 40kg
5 x 60kg

Smith calf raises✔️
10 x 40kg
10 x 60kg
10 x 80kg

Incline leg press✔️
10 x 40kg warming up
3 x 10 x 80kg

Lying leg curls✔️
10 x 25kg
3 x 10 x 30kg
10 x 35kg

Seated calf raises✔️
10 x 30kg
10 x 40kg
2 x 10 x 50kg

Sissy squats✔️
2 x 10 x BW (stuk)

Adductor
3 x 10 x 60kg

Abductor
3 x 10 x 60kg

Side bends✔️
3 x 10 x 20kg schijf

Diverse crunches✔️

Ach, we zijn weer geweest. Deze week verder oppakken! :flexbiceps:

Fijne dag! Darude0306 out :wave2:

Lekker dat je weer trainen kan.
pas op met die crunches he, opnieuw rugpijn lijkt me niet fijn. Daarnaast zou ik die side bends niet doen, die verbreden je taille nogal

• #2.171
Lekker dat je weer trainen kan.
pas op met die crunches he, opnieuw rugpijn lijkt me niet fijn. Daarnaast zou ik die side bends niet doen, die verbreden je taille nogal

Ja, was weer fijn. Vanavond weer pull! Crunches gingen gelukkig pijnloos :zweet: Die side bends...ja, dat had je inderdaad al eens gezegd. Ik wil de taille juist smaller hebben, maar tegelijk ook de obliques goed trainen ;)

Ja, was weer fijn. Vanavond weer pull! Crunches gingen gelukkig pijnloos :zweet: Die side bends...ja, dat had je inderdaad al eens gezegd. Ik wil de taille juist smaller hebben, maar tegelijk ook de obliques goed trainen ;)

train dan je obliques met erg lichte russian twists, ik train mijn abs echt bijna nooit direct. Enige wat ik doe is een soort superset van een crunch (5kg schijf) op een incline bench, gevolg door een soort hanging plank waarbij ik dus horizontaal ga hangen en dan russian twist beide kanten op en weer een crunch. Je zult hier geen bredere taille van krijgen omdat de gewichten erg licht zijn, wel krijg je wat mooiere definitie wat eigenlijk vaak het doel is van ab trainingen. Tenzij je abs traint voor kracht (powerlifting o.i.d) dan kun je zeker zware ab trainingen doen. Verder is het doen van grote compounds (squats,deadlifts, overhead presses) ook een goede core/ab builder.

• #2.173
Vanavond getraind ipv gisteren...Laatste moment gekozen om met m’n dames uit eten te gaan :eating:

Vanavond lekker rug en biceps getraind. Was weer fijn! :flexbiceps:

Barbell rows✔️
2 x 10 x 40kg
2 x 8 x 60kg
8 x 60kg reverse grip

RDL✔️
3 x 8 x 80kg
6 x 100kg (weg grip, ben erg slap in mn handen)

T-Bar✔️
2 x 8 x 40kg
2 x 8 x 50kg

Pullups/chinups✔️
8 x BW chin
6 x BW pull
4 x BW hammer (leeg)

Dumbbell Rows (per arm ofcourse)✔️
8 x 22kg (Chest supported op bankje)
8 x 26kg (leunend op hand en knie op bankje)
8 x 30kg (ook)

Upright rows EZ barbell✔️
3 x 8 x 30kg

Rear Delt flyes machine✔️
8 x 54kg
2 x 8 x 61kg

Plate loaded pulldown✔️
8 x 80kg
8 x 100kg
8 x 120kg

Plate loaded row✔️
8 x 80kg
2 x 40kg per arm

Vertical traction✔️
8 x 80kg
2 x 8 x 90kg

Barbell curls✔️
2 x 8 x 20kg
8 x 20kg reverse
2 x 5 x 30kg

DB hammer curls✔️
3 x 8 x 12kg

Done! Bakkie Skyr achter de kiezen, gedoucht en nu slapen. Truste :zzz:

Darude0306 out! :wave2:

Zo raar is dat niet dat die bij 100kg uit je handen glijd, veel zware deadlifts of farmer walks zijn erg goed voor je grip.

Je kan voor rdl ook gewoon straps gebruiken aangezien dit meer een assistant exercise is, zeker als je niet van plan bent ooit powerifting te doen.

Ik zelf gebruik hierbij een hook grip, doet een beetje pijn maar wend snel.

Weer lekker in het ijzer gehangen in ieder geval! :thumb:

Lekkere sortering van oefeningen weer. Tevreden je bedje in?

Zo raar is dat niet dat die bij 100kg uit je handen glijd, veel zware deadlifts of farmer walks zijn erg goed voor je grip.

Je kan voor rdl ook gewoon straps gebruiken aangezien dit meer een assistant exercise is, zeker als je niet van plan bent ooit powerifting te doen.

Precies, je moet bedenken of die grip op dat moment prioriteit heeft of je RDL zelf. Dus lekker straps :)

• #2.179

Zou ook nog mixed kunnen proberen. Gisteren niet gedaan. Was toch de laatste set :)

Weer lekker in het ijzer gehangen in ieder geval! :thumb:

Ja toggg? :flexbiceps: ;)

Vreemd. Komt het omdat je de reps heel langzaam uitvoert en daardoor erg lang moet vasthouden?

Ik voer wel langzaam uit inderdaad, maar ben blijkbaar veel slapper in mijn handen dan ik dacht. Met gewone DL kun je de bar even neerleggen, grip versterken en door. Dat gaat bij RDL niet.

Lekkere sortering van oefeningen weer. Tevreden je bedje in?

Ging zeker tevreden m'n nestje in. Nu nog wat slap gevoel in de armen/rug :o

Precies, je moet bedenken of die grip op dat moment prioriteit heeft of je RDL zelf. Dus lekker straps :)

Ja, ik heb nog straps liggen, dus die pak ik de volgende keer weer... :thumb:

Met gewone DL kun je de bar even neerleggen, grip versterken en door. Dat gaat bij RDL niet.
Hoe vaker je die doet des te sterker wordt je grip. Ik doe de reguliere deadlift ook nooit met neerleggen (ool al moet dat) vanwege de vloer op zolder. Ik stop net boven de grond, wacht een seconde en ga voor de volgende rep. Krijg je in ieder geval een sterke grip van. Nog nooit grip issues gehad trouwens.

Terug
Naar boven