MuscleMeat

Shocking News Ruud staying FIT (or FAT?)!

Peiling Peiling Moeten moderators van onze topics afblijven?

• Totaal stemmers
    29
  • Peiling gesloten .
  • Topic Starter Topic Starter
  • #2.202
Zou ook nog mixed kunnen proberen. Gisteren niet gedaan. Was toch de laatste set :)

Ja toggg? :flexbiceps: ;)

Ik voer wel langzaam uit inderdaad, maar ben blijkbaar veel slapper in mijn handen dan ik dacht. Met gewone DL kun je de bar even neerleggen, grip versterken en door. Dat gaat bij RDL niet.

Ging zeker tevreden m'n nestje in. Nu nog wat slap gevoel in de armen/rug :o

Ja, ik heb nog straps liggen, dus die pak ik de volgende keer weer... :thumb:

ik zou geen mixed doen bij rdl, zoals ik al zei is het een assistant oefening en gaat het dus niet om maximaal gewicht. bij mixed zul je toch een disbalans krijgen in je spiermassa. Wat je zou kunnen doen is 1 set links underhand andere set rechts underhand, echter blijft mijn voorkeur dan uitgaan naar hook grip of straps. Ik ben sinds kort bij een normale deadlift ook overgestapt op hookgrip, bij zware gewichten doet het wel behoorlijk pijn maar daar raak je wel aan gewend, heb straps zelf nooit fijn gevonden. Daarnaast vind ik grip trainen best belangrijk.

Op een gegeven moment hou ik het gewoon niet meer. Mijn armen zijn het probleem niet, zit echt in de vingers. Nog goede manieren om grip te trainen?

farmer walks ( beste oefening voor vetverbranding uit verscheidene onderzoeken gebleken ), pinch grip deadlifts, pinch grip dumbells. Rows met touw ipv handvaten

duidelijk filmpje over de 3 soorten grip trainingen.

• #2.206
ik zou geen mixed doen bij rdl, zoals ik al zei is het een assistant oefening en gaat het dus niet om maximaal gewicht. bij mixed zul je toch een disbalans krijgen in je spiermassa. Wat je zou kunnen doen is 1 set links underhand andere set rechts underhand, echter blijft mijn voorkeur dan uitgaan naar hook grip of straps. Ik ben sinds kort bij een normale deadlift ook overgestapt op hookgrip, bij zware gewichten doet het wel behoorlijk pijn maar daar raak je wel aan gewend, heb straps zelf nooit fijn gevonden. Daarnaast vind ik grip trainen best belangrijk.

:thumb:

Je zou ook nog oefeningen voor de onderarm kunnen doen om je grip te versterken. Zitten, onderarmen op je benen leggen, DB in elke hand en langzaam je pols naar beneden laten zakken en weer omhoog. Je kunt ook nog als extra de DB langzaam loslaten, in je vingers laten rollen en weer vastgrijpen. Works like a charm.

Palms-Up Dumbbell Wrist Curl Over A Bench | Exercise Videos & Guides | Bodybuilding.com

Palms-Up Barbell Wrist Curl Over A Bench | Exercise Videos & Guides | Bodybuilding.com

wrist curls doen echt helemaal niks voor je grip, net als reverse curls zijn deze leuk voor spiermassa maar voor grip doet het nauwelijks/niks

Ook leuk. :)

Noted. Valt ook niet op als je nog geen grip issues heb gehad natuurlijk. :o

wat je wel kan doen zonder veel moeite, ik doe dit zelf vaak waardoor ik eigenlijk nauwelijks grip training/onderarm training hoef te doen. bij bijvoorbeeld je pulldowns en sommige rows een thumbless grip, veel moeilijker om vast te houden en vraagt dus meer van je onderarmen. In het begin is dit ff wennen maar uiteindelijk vind ik persoonlijk het veel fijner. (kan er zelfs meer gewicht mee)

Ja ja, wrijf het er maar in joh... :(

:D
:D
wat je wel kan doen zonder veel moeite, ik doe dit zelf vaak waardoor ik eigenlijk nauwelijks grip training/onderarm training hoef te doen. bij bijvoorbeeld je pulldowns en sommige rows een thumbless grip, veel moeilijker om vast te houden en vraagt dus meer van je onderarmen. In het begin is dit ff wennen maar uiteindelijk vind ik persoonlijk het veel fijner. (kan er zelfs meer gewicht mee)
Kan ik wel een keertje proberen bij een BOR.

• #2.214

Ik doe pulldowns en rows (en DL) eigenlijk altijd zonder de duimen om de bar/grip heen te slaan...Misschien is dat wel de reden dat ik zo snel mijn grip verlies.

Ik doe pulldowns en rows (en DL) eigenlijk altijd zonder de duimen om de bar/grip heen te slaan...Misschien is dat wel de reden dat ik zo snel mijn grip verlies.
Primaten hebben een opponeerbare duim, juist vanwege de sterkere grip. Een hoop apen hebben zelfs een opponeerbare grote teen (voetduim???). Dus.... je hebt je duim niet voor niets bedoel ik maar :)

• #2.219
Primaten hebben een opponeerbare duim, juist vanwege de sterkere grip. Een hoop apen hebben zelfs een opponeerbare grote teen (voetduim???). Dus.... je hebt je duim niet voor niets bedoel ik maar :)

Zeg je nou eigenlijk gewoon dat ik een primaat ben?!? :grumble:

Terug
Naar boven