AndroidHealthClinic

Shocking News Ruud staying FIT (or FAT?)!

Peiling Peiling Moeten moderators van onze topics afblijven?

• Totaal stemmers
    29
  • Peiling gesloten .
  • Topic Starter Topic Starter
  • #2.241
Er is ook nog getraind...push it to the limit!

Schade; (incl. Cardio) ca. 1 uur en 25 minuten, Score; :superman::superman::superman: (gewoon omdat ik blij ben dat ik weer kan trainen! :flexgrin:)

Decline bench press✔️
10 x BB
8 x 40kg
2 x 8 x 60kg (volgende x verhogen)

Bench press✔️
8 x 40kg
8 x 50kg
2 x 8 x 60kg (volgende x verhogen)

Seated BB shoulder press✔️
8 x BB
3 x 8 x 30kg

Lying Incline cable flyes (per arm, 1000 katrollen)✔️
8 x 10kg
2 x 8 x 12,5kg:fire:

Cable flyes (per arm, 1000 katrollen)✔️
8 x 10kg hoog —> laag
2 x 8 x 12,5kg hoog —> laag

Low cable crossover (1000 katrollen)✔️
3 x 8 x 5kg (slow negative)

Triceps rope (1 seconde vast)✔️
3 x 10 x 15kg:fire::fire:

Seated Smith shoulder press✔️
2 x 8 x 20kg
2 x 8 x 30kg

40 minuten loopband✔️

Op de bank met een handje pinda’s (liep achter in vet drool:), zondag legday :woot:

Fijne avond! Darude0306 out! :wave2:

goede training weer, voelt vast goed nu het weer kan.

kleine opmerking wel; je doet enkel presses voor schouders, de voorkant schouder word ookal belast door de presses die je voor borst doet. Wat dus wil zeggen dat je je voorkant schouders (te) veel pakt maar de zijkant schouder die eigenlijk het belangrijkst is niet. Achterkant schouder pak je naar mijn verwachting bij pull, Pak je de zijkant schouder ook bij pull?

• #2.243
goede training weer, voelt vast goed nu het weer kan.

kleine opmerking wel; je doet enkel presses voor schouders, de voorkant schouder word ookal belast door de presses die je voor borst doet. Wat dus wil zeggen dat je je voorkant schouders (te) veel pakt maar de zijkant schouder die eigenlijk het belangrijkst is niet. Achterkant schouder pak je naar mijn verwachting bij pull, Pak je de zijkant schouder ook bij pull?

Ik doe regelmatig (seated/standing) side en front raises, met cable of dumbbells, shruggs, rear delt oefeningen. Heb je nog tips om de zijkanten goed/beter te pakken?

Ik doe regelmatig (seated/standing) side en front raises, met cable of dumbbells, shruggs, rear delt oefeningen. Heb je nog tips om de zijkanten goed/beter te pakken?

geen front raises doen als je al zoveel presst.

voor de side raises vind ik 2 dingen erg fijn, heb vaak tehoren gekregen dat schouders sterk punt van me zijn terwijl ik ze eerst echt nooit/nauwelijks trainde.

seated one arm side raise met onderarm op een 90 graden hoek t.o.v. bovenarm. focus er hierbij op dat je het gewicht met je elleboog tilt (alsof er een kabel aan je elleboog zit) zorg ervoor dat je voordat je begint je schouder omlaag hebt, till met je elleboog en stop wanneer je merkt dat je niet verder kan. indien je toch verder gaat is het metname traps wat je traint. hele langzame reps met licht gewicht (6-8kg). Hoop dat je het snapt zonder een plaatje erbij.

2e oefening is een incline lying side raise zoals veel werd gedaan in de golden era

wederom een langzame excentrische beweging (ongeveer 3 seconden), net voordat je je been raakt ga je weer omhoog zodat er constante spanning blijft. schouders moet je trainen met een lange time under tension of high reps. ik doe vaak nog een setje van 20-30 reps aan het eind dan kan je je waterflesje niet eens meer op pakken.

Naast deze oefening kan je een overhead press doen (seated/standing) deze mag wel zwaar en zorg dat je 6-12 reps haalt, maar ook hier kan een setje van 15+ weer goed werken. Ik zou geen front raises doen omdat je aardig wat presses al pakt, achterkant schouders kan je doen met facepulls, wide grip rows naar borst, bent over dumbel raises maar ook de (cable/machine) rear delt fly is een goede.

voor grote schouders is de zijkant veruit het belangrijkst, mede omdat je voor- en achterkant al traint bij borst en rug

geen front raises doen als je al zoveel presst.

voor de side raises vind ik 2 dingen erg fijn, heb vaak tehoren gekregen dat schouders sterk punt van me zijn terwijl ik ze eerst echt nooit/nauwelijks trainde.

seated one arm side raise met onderarm op een 90 graden hoek t.o.v. bovenarm. focus er hierbij op dat je het gewicht met je elleboog tilt (alsof er een kabel aan je elleboog zit) zorg ervoor dat je voordat je begint je schouder omlaag hebt, till met je elleboog en stop wanneer je merkt dat je niet verder kan. indien je toch verder gaat is het metname traps wat je traint. hele langzame reps met licht gewicht (6-8kg). Hoop dat je het snapt zonder een plaatje erbij.

2e oefening is een incline lying side raise zoals veel werd gedaan in de golden era

wederom een langzame excentrische beweging (ongeveer 3 seconden), net voordat je je been raakt ga je weer omhoog zodat er constante spanning blijft. schouders moet je trainen met een lange time under tension of high reps. ik doe vaak nog een setje van 20-30 reps aan het eind dan kan je je waterflesje niet eens meer op pakken.

Naast deze oefening kan je een overhead press doen (seated/standing) deze mag wel zwaar en zorg dat je 6-12 reps haalt, maar ook hier kan een setje van 15+ weer goed werken. Ik zou geen front raises doen omdat je aardig wat presses al pakt, achterkant schouders kan je doen met facepulls, wide grip rows naar borst, bent over dumbel raises maar ook de (cable/machine) rear delt fly is een goede.

voor grote schouders is de zijkant veruit het belangrijkst, mede omdat je voor- en achterkant al traint bij borst en rug

Met jou kan ik praten!

• #2.249
Terwijl jullie hier lekker doorkletsen over schouders, is er ook nog getraind. Benen wel te verstaan...afgesloten met een beetje cardio. Wat natuurlijk kut ging, want benen waren stuk :roflol:

Schade; 1 uur 35 minuten. Score: :superman::superman::superman::superman: (4, want v-squats op 100kg :woot:)

V-squats✔️
10 x 40kg warming up
6 x 80kg
2 x 6 x 100kg

Leg press✔️
10 x 40kg warming up
8 x 60kg
8 x 80kg
8 x 100kg
8 x 120kg
8 x 140kg:fire::fire::fire:

Leg extension✔️
3 x 10 x 25kg single leg:fire::fire:
3 x 10 x 40kg

Standing Leg curls (plate loaded, nieuw apparaat)✔️
3 x 8 x 20kg
3 x 8 x 30kg:fire::fire:

Standing calf raises✔️
10 x 65kg
10 x 85kg
10 x 105kg

Seated calf raises✔️
10 x 40kg
10 x 50kg
10 x 60kg
10 x 70kg:fire::fire:

Adductor✔️
3 x 10 x 60kg

Abductor✔️
3 x 10 x 60kg

10 minuten traplopen, wat een dom apparaat :D
15 minuten loopband

Niet te doen die cardio...Zakte steeds door m'n hoeven :hahaha: Maar wel naar mijn gevoel een heerlijke training!

Vanmiddag nog maar een uurtje wandelen met de liefde van m'n leven... :heart:

Fijne zondag. Darude0306 out! :wave2:

Terwijl jullie hier lekker doorkletsen over schouders, is er ook nog getraind. Benen wel te verstaan...afgesloten met een beetje cardio. Wat natuurlijk kut ging, want benen waren stuk :roflol:

Schade; 1 uur 35 minuten. Score: :superman::superman::superman::superman: (4, want v-squats op 100kg :woot:)

V-squats✔️
10 x 40kg warming up
6 x 80kg
2 x 6 x 100kg

Leg press✔️
10 x 40kg warming up
8 x 60kg
8 x 80kg
8 x 100kg
8 x 120kg
8 x 140kg:fire::fire::fire:

Leg extension✔️
3 x 10 x 25kg single leg:fire::fire:
3 x 10 x 40kg

Standing Leg curls (plate loaded, nieuw apparaat)✔️
3 x 8 x 20kg
3 x 8 x 30kg:fire::fire:

Standing calf raises✔️
10 x 65kg
10 x 85kg
10 x 105kg

Seated calf raises✔️
10 x 40kg
10 x 50kg
10 x 60kg
10 x 70kg:fire::fire:

Adductor✔️
3 x 10 x 60kg

Abductor✔️
3 x 10 x 60kg

10 minuten traplopen, wat een dom apparaat :D
15 minuten loopband

Niet te doen die cardio...Zakte steeds door m'n hoeven :hahaha: Maar wel naar mijn gevoel een heerlijke training!

Vanmiddag nog maar een uurtje wandelen met de liefde van m'n leven... :heart:

Fijne zondag. Darude0306 out! :wave2:

Mooie training, sterke kuiten zeg!
ik wou dat mijn gym een standing legcurl en een stairmaster (traplopen) had

netjes weer!
Lekker genieten van het zonnetje :D

• #2.253
Je smartphone? ;)
Lekker weer voor een wandeling hoor. :cool:

:haha: Hoe raad je het zo?

Change of plans...Vrouwtje met haar beste vriendin op de fiets. Jan Lul mag een lamp ophangen en behang afhalen :roflol:

Mooie training, sterke kuiten zeg!
ik wou dat mijn gym een standing legcurl en een stairmaster (traplopen) had

Thanks! Kuiten zijn sterk, maar niet groot...Moeten we wat aan doen. Die standing leg curl is nieuw. Lekker apparaat. Stairmaster vond ik echt een klote ding! En verbrandt weinig calorieën...

netjes weer!
Lekker genieten van het zonnetje :D

Misschien ga ik dan toch maar ff met de smartphone wandelen, zoals @RaceRookie al zei :D

:haha: Hoe raad je het zo?

Change of plans...Vrouwtje met haar beste vriendin op de fiets. Jan Lul mag een lamp ophangen en behang afhalen :roflol:

Thanks! Kuiten zijn sterk, maar niet groot...Moeten we wat aan doen. Die standing leg curl is nieuw. Lekker apparaat. Stairmaster vond ik echt een klote ding! En verbrandt weinig calorieën...

Misschien ga ik dan toch maar ff met de smartphone wandelen, zoals @RaceRookie al zei :D

ik dacht juist dat iedereen die stairmaster top vond en juist een van de beste cardio was, heb zelf echt een hekel aan de loopband

• #2.256
Ik zei het toch. Uiteindelijk je beste vriend. :D

Mn rechterhand is mn beste vriend, heb ik vroeger altijd geleerd :D

ik dacht juist dat iedereen die stairmaster top vond en juist een van de beste cardio was, heb zelf echt een hekel aan de loopband

Misschien heb ik de verkeerde stand gedaan hoor. Had ‘m op vetverbranding gezet...liep 1 tree per 4 seconden ofzo. Dan maar de loopband. Morgen weer proberen ;)

Standing leg curl kan je ook perfect doen in de leg extension ;)

Terug
Naar boven