Fitness Seller

Shocking News Ruud staying FIT (or FAT?)!

Peiling Peiling Moeten moderators van onze topics afblijven?

• Totaal stemmers
    29
  • Peiling gesloten .
  • Topic Starter Topic Starter
  • #2.261
Nou, ga het maar gewoon zeggen...Ik ben gisteren voor het eerst gaan Crossfitten :o Ik weet dat dit niet op een BB forum thuis hoort, maar ik ga 'm toch loggen. Gewoon omdat het kan en ik dat aan een aantal beloofd had :D

WOD was als volgt;

AMRAP 6; As Many Rounds As Possible in 6 minuten

Deel 1;
  • 2x - 4x - 6x - 8x - 10x - 12x Handstand pushups (HSPU). Als je deze oefening niet kunt; alternatief is handstand maken en erachteraan een losse pushup óf plat op de grond liggen met je voeten naar de muur en zo hoog als je kunt/durft met je voeten tegen de muur op lopen, met gestrekte armen.
  • 20 double unders óf 40 singles, als je geen doubles kunt. Na iedere ronde handstand pushups, volgen double unders/singles.
Dus 2x HSPU (of alternatief) en 20 DU/40 Singles, 4x HSPU (of alternatief) en 20 DU/40 Singles....enz. :fire::fire:

Verrassing...Er was een deel 2;
Vice versa van hoever je in deel 1 was gekomen. In mijn geval t/m 6.
Dusss...2 - 4 - 6x HSPU (of alternatief) en tussendoor 40 Singles, in omgekeerde volgorde :nut::scold:

Hoop dat het een beetje duidelijk is uitgelegd :D

Heel intensief om een keer te doen en ga zeker nog een keer. Wat ik wel merkte is dat je op het moment zelf helemaal stuk bent, hartslag gaat binnen no-time naar max, maar dat je ook heel snel weer herstelt. Mogelijk met een andere WOD, duurt herstel langer en ga je ook kapot van de spierpijn. Nu in ieder geval geen last van.

Maar het was een leuke afwisseling van het reguliere fitness, waarbij de nadruk ook ligt op aanmoediging van je mede Crossfitters, wat net een beetje meer druk legt, dan wanneer je alleen sport.

Vanavond buik en biceps, zondag weer legday...Fijne dag nog.

Darude0306 out! :wave2:

/out

j/k een keer wat anders is ook leuk! Al kan ik me niet voorstellen dat je easy HSPU kon..Veel crossfit workouts lijken een beetje op HIIT training..

• #2.263
/out

j/k een keer wat anders is ook leuk! Al kan ik me niet voorstellen dat je easy HSPU kon..Veel crossfit workouts lijken een beetje op HIIT training..

tenor.gif

Ik moet toegeven dat ik de HSPU ook niet eens geprobeerd heb hoor. Maar die variant die ik deed, was al heftig genoeg :D Was inderdaad erg HIIT. Hartslag in m'n keel, maar wel snel hersteld.

Ben wel van plan om dit thuis ook eens te gaan oefenen. Heb mooie matjes liggen, dus kan die HSPU eens gaan doen... :zweet:

Toch wel leuk om te proberen hoor. Ga je het vaker doen nu?
Die HSPU lukt mij ook niet, ben er wel een jaar mee bezig geweest, maar nu is de klad er weer ingekomen. Je moet natuurlijk eerst een OHP kunnen met je lichaamsgewicht (het is dezelfde beweging), en dat is voor de meesten van ons al teveel gevraagd, en dat nog eens met je kop naar beneden zodat hij bijna ontploft :D

• #2.265
Toch wel leuk om te proberen hoor. Ga je het vaker doen nu?
Die HSPU lukt mij ook niet, ben er wel een jaar mee bezig geweest, maar nu is de klad er weer ingekomen. Je moet natuurlijk eerst een OHP kunnen met je lichaamsgewicht (het is dezelfde beweging), en dat is voor de meesten van ons al teveel gevraagd, en dat nog eens met je kop naar beneden zodat hij bijna ontploft :D

Ja, ik vond het echt leuk. Vooral dat je elkaar oppept, wat ik in de sportschool toch wel mis af en toe. Is uiteraard gedeeltelijk eigen keuze, omdat ik alleen train. Wil het wel vaker gaan doen. Twijfel of ik mijn abo om moet zetten. Het is nog best prijzig om erbij te doen, want kost €75 per maand. Mijn huidige abo gaat via Bedrijfsfitness en kost me zo maar €15 p/mnd. Dat kan ik echter maar 1x doen, dus zou er €75 p/mnd bij komen. Vind ik wel erg prijzig...

Dringt nu pas tot me door dat je voor zo'n HSPU inderdaad misschien wel een OHP op BW moet kunnen :eek: Dat gaat dus de komende 50 jaar niet lukken (ik zit op 94,6kg op het moment)...Dat wordt dus flink oefenen! :flexbiceps:

Nou, ga het maar gewoon zeggen...Ik ben gisteren voor het eerst gaan Crossfitten :o Ik weet dat dit niet op een BB forum thuis hoort, maar ik ga 'm toch loggen. Gewoon omdat het kan en ik dat aan een aantal beloofd had :D

WOD was als volgt;

AMRAP 6; As Many Rounds As Possible in 6 minuten

Deel 1;
  • 2x - 4x - 6x - 8x - 10x - 12x Handstand pushups (HSPU). Als je deze oefening niet kunt; alternatief is handstand maken en erachteraan een losse pushup óf plat op de grond liggen met je voeten naar de muur en zo hoog als je kunt/durft met je voeten tegen de muur op lopen, met gestrekte armen.
  • 20 double unders óf 40 singles, als je geen doubles kunt. Na iedere ronde handstand pushups, volgen double unders/singles.
Dus 2x HSPU (of alternatief) en 20 DU/40 Singles, 4x HSPU (of alternatief) en 20 DU/40 Singles....enz. :fire::fire:

Verrassing...Er was een deel 2;
Vice versa van hoever je in deel 1 was gekomen. In mijn geval t/m 6.
Dusss...2 - 4 - 6x HSPU (of alternatief) en tussendoor 40 Singles, in omgekeerde volgorde :nut::scold:

Hoop dat het een beetje duidelijk is uitgelegd :D

Heel intensief om een keer te doen en ga zeker nog een keer. Wat ik wel merkte is dat je op het moment zelf helemaal stuk bent, hartslag gaat binnen no-time naar max, maar dat je ook heel snel weer herstelt. Mogelijk met een andere WOD, duurt herstel langer en ga je ook kapot van de spierpijn. Nu in ieder geval geen last van.

Maar het was een leuke afwisseling van het reguliere fitness, waarbij de nadruk ook ligt op aanmoediging van je mede Crossfitters, wat net een beetje meer druk legt, dan wanneer je alleen sport.

Vanavond buik en biceps, zondag weer legday...Fijne dag nog.

Darude0306 out! :wave2:

Crossfit = unfollow:mad:

ja, ik snap dat voor veel mensen OHP op lichaamsgewicht en in HIIT tempo, behoorlijk afschrikwekkend is :D

Als je het HIIT noemt blijf ik geintresseerd, bij crossfit moet ik gewoon teveel denken aan al die filmpjes met dat gekloot.

zoiets:D

Brengt gewoon een vooroordeel bij me naar boven zoals het filmpje hierboven, heb op netflix wel eens een paar documentaires over de crossfit games gezien en deze vond ik verrassend interessant, Snatch en Clean & jerk vind ik toch wel erg gave oefeningen en zijn zeker niet makkelijk.

Volgende keer gewoon zeggen dat je een HIIT training hebt gedaan dan ben ik super geintresseerd :yes:

• #2.270
Als je het HIIT noemt blijf ik geintresseerd, bij crossfit moet ik gewoon teveel denken aan al die filmpjes met dat gekloot.

zoiets:D

Brengt gewoon een vooroordeel bij me naar boven zoals het filmpje hierboven, heb op netflix wel eens een paar documentaires over de crossfit games gezien en deze vond ik verrassend interessant, Snatch en Clean & jerk vind ik toch wel erg gave oefeningen en zijn zeker niet makkelijk.

Volgende keer gewoon zeggen dat je een HIIT training hebt gedaan dan ben ik super geintresseerd :yes:

Die vooroordelen (en bijbehorende imbeciele fail-filmpjes) zijn er voor fitness en bodybuilding toch net zo goed? Als voor voetbal, hockey, basketball en noem maar op...Dus als dat je motivatie is om iets tegen Crossfit te hebben, is het een slecht argument :D

Maar zou het leuk vinden als je blijft...in mijn crossfit/HiiT/fitness log ;)

Die vooroordelen (en bijbehorende imbeciele fail-filmpjes) zijn er voor fitness en bodybuilding toch net zo goed? Als voor voetbal, hockey, basketball en noem maar op...Dus als dat je motivatie is om iets tegen Crossfit te hebben, is het een slecht argument :D

Maar zou het leuk vinden als je blijft...in mijn crossfit/HiiT/fitness log ;)

Haha ja eigenlijk moet ik er ook niet op haten omdat het allemaal iets is met gewichten en dergelijk, ik moet er gewoon altijd om lachen als ik mensen van die debiele dingen zie doen. Ik zou ook lachen als iemand heel raar bodybuilding oefeningen doet hoor. Helaas heeft crossfit gewoon bepaalde dingen zoals van die pullups met mega veel momentum wat voor mij er gewoon debiel uit ziet.

Maak vaak genoeg mee dat er iemand naast me komt staan terwijl ik aan het curlen ben, vervolgens kijkt wat voor een gewicht ik doe en dan iets zwaarder pakt en lekker met de dumbells gaat gooien, Moeilijk om dan serieus te blijven.

Tuurlijk blijf ik, Af en toe een grapje hoort er ook bij.
Vind het top hoe je bezig bent en wat je al bereikt hebt. Ik weet zeker dat als je zo doorgaat je over een jaartje weer een flinke transformatie hebt doorgaan.

• #2.272
Haha ja eigenlijk moet ik er ook niet op haten omdat het allemaal iets is met gewichten en dergelijk, ik moet er gewoon altijd om lachen als ik mensen van die debiele dingen zie doen. Ik zou ook lachen als iemand heel raar bodybuilding oefeningen doet hoor. Helaas heeft crossfit gewoon bepaalde dingen zoals van die pullups met mega veel momentum wat voor mij er gewoon debiel uit ziet.

Maak vaak genoeg mee dat er iemand naast me komt staan terwijl ik aan het curlen ben, vervolgens kijkt wat voor een gewicht ik doe en dan iets zwaarder pakt en lekker met de dumbells gaat gooien, Moeilijk om dan serieus te blijven.

Tuurlijk blijf ik, Af en toe een grapje hoort er ook bij.
Vind het top hoe je bezig bent en wat je al bereikt hebt. Ik weet zeker dat als je zo doorgaat je over een jaartje weer een flinke transformatie hebt doorgaan.

Haha kipping pullups bedoel je dan denk ik of butterfly...dat ziet er inderdaad gek uit, maar is bizar zwaar. Joh, iedereen lekker doen wat 'ie wil en waar 'ie zich goed bij voelt. als er maar sprake is van beweging! :thumb:

Tot de volgende keer! :wave2:

Je hebt het in ieder geval overleefd! :D

Het lijkt ook meer een soort van HITT training inderdaad. Maar ook wel een aparte afwisseling met de aanmoedigingen erbij.

Kan je niet iets regelen met de bedrijfsfitness dat je een vergoeding voor de crossfitt krijgt en dan je fitness abbo zelf betaald. Is iig goedkoper. Maar weet niet of dat kan.

• #2.274
Je hebt het in ieder geval overleefd! :D

Het lijkt ook meer een soort van HITT training inderdaad. Maar ook wel een aparte afwisseling met de aanmoedigingen erbij.

Kan je niet iets regelen met de bedrijfsfitness dat je een vergoeding voor de crossfitt krijgt en dan je fitness abbo zelf betaald. Is iig goedkoper. Maar weet niet of dat kan.

Crossfit staat ook bekend HIIT te zijn hoor, dus daar was ik op voorbereid! ;)

Ik kan mijn bedrijfsfitness abo gewoon omzetten naar een andere sportschool. Dat is inderdaad het probleem niet. Maar abo op Crossfit wordt dan ca. €45 - €50 p/mnd en dan ook nog €39 los fitness erbij. Vind ik een beetje too much. Vind sporten leuk, maar we moeten niet gaan overdrijven hè?! :D

Zal een keuze moeten maken. Ik kan overigens bij de Crossfit box ook open gym doen en dat is feitelijk ook fitness. Bankdrukken, DL, Rows, OHP, pullups, 200 losse dummbells...Kan dus ook alleen Crossfit doen en 2 of 3x per week open gym kiezen.

Er is opzich niets mis met crossfitt als sport, maar het vreemde is dat in veel crossfitt boxen de wedstrijdelementen 1 op 1 gekopieerd worden als training. Een PL training bestaat toch ook niet uit 3 singles SQ, BP en DL, een BB training bestaat ook niet uit flexen in een aantal verschillende poses en een 110m hordeloper loopt ook niet dag in dag uit 110m horden. Een "echte" crossfitter traint de verschillende wedstrijd elelmenten ook niet (constant en alleen maar) alsof hij/zij een wedstrijd doet, maar volgt een sportspecifiek trainingsschema.

Er is opzich niets mis met crossfitt als sport, maar het vreemde is dat in veel crossfitt boxen de wedstrijdelementen 1 op 1 gekopieerd worden als training. Een PL training bestaat toch ook niet uit 3 singles SQ, BP en DL, een BB training bestaat ook niet uit flexen in een aantal verschillende poses en een 110m hordeloper loopt ook niet dag in dag uit 110m horden. Een "echte" crossfitter traint de verschillende wedstrijd elelmenten ook niet (constant en alleen maar) alsof hij/zij een wedstrijd doet, maar volgt een sportspecifiek trainingsschema.

Is ook niks mis met crossfit hoor zit maar wat te auwhoeren.

Wat je daar zegt vind ik inderdaad een hele goede qua training. Crossfit heeft ook zeker zijn plaats in kracht en algemene fitheid. Het is niet voor niks dat dingen als clean en jerk veel op high schools in amerika worden gedaan, is gewoon een hele goede oefening voor explosiviteit. Daarnaast zijn er nog wel meer goede crossfit oefeningen.

Echter bedenk ik me nu net dat dit eigelijk olympic weightlifting is..

Crossfit staat ook bekend HIIT te zijn hoor, dus daar was ik op voorbereid! ;)

Ik kan mijn bedrijfsfitness abo gewoon omzetten naar een andere sportschool. Dat is inderdaad het probleem niet. Maar abo op Crossfit wordt dan ca. €45 - €50 p/mnd en dan ook nog €39 los fitness erbij. Vind ik een beetje too much. Vind sporten leuk, maar we moeten niet gaan overdrijven hè?! :D

Zal een keuze moeten maken. Ik kan overigens bij de Crossfit box ook open gym doen en dat is feitelijk ook fitness. Bankdrukken, DL, Rows, OHP, pullups, 200 losse dummbells...Kan dus ook alleen Crossfit doen en 2 of 3x per week open gym kiezen.
Pfoeee... das inderdaad duur... :(
Bij de gyms die ik heb gehad hier thuis en bij werk was het 32-35 euro all in... dus fitness onbeperkt + alle groepslessen (ook crossfitt) + gratis gebruik sauna (en bij 1 gym ook gratis gebruik zonnebank 1x per week maar ik mocht vaker ;) ).
Bij de gym bij mijn werk nam ik dan het earlybirds abbo (sporten tussen7:00-9:00) voor 11 euro per maand (all in). Dus al met betaalde ik dan ca. 44 euro per maand en vanuit werk werd dan 200 euro per jaar vergoed als je aan kon tonen dat je een jaar abbo had. Zo kon ik in het verleden voor nog geen 30 euro bij 2 gyms onbeperkt sporten... :o

• #2.279
Dat bedrijf is niet gek dat ze dat vergoeden

:dontfeed:

Bedrijfsfitness is voor alle bedrijven die daaraan mee willen doen...Is blijkbaar belastingtechnisch interessant ofzo...

Dat is juist het mooie aan crossfit. De organisatie hierachter maakt wereldwijd de WOD's bekend en daar houden alle boxen zich dan in principe aan. Vandaar dat het allemaal 1 op 1 lijkt...Het is in feite 1 op 1 zoals Crossfit organisatie het verzint. Er is ook van tevoren niet bekend wat de WOD is. Net als vannacht, zijn de Crossfit Opens begonnen en dan wacht men dus wereldwijd met spanning wat de WOD wordt. Doen wereldwijd 500.000 mensen aan die Opens mee, wat dan blijkbaar een kwalificatie kan zijn voor de Regionals en uiteindelijk voor de Crossfit Games (WK noem ik het maar even). De WOD's zijn dus voor iedereen hetzelfde.

Profs trainen inderdaad alle elementen vanuit een schema, maar dat is meer op kracht en techniek, zodat ze later in de breedte de WOD's tijdens regionals en crossfit games kunnen presteren. Ze doen overigens ook gewoon hele WOD's als training. Ik volg er een paar op IG en dat is echt niet normaal...

Ik heb het in ieder geval zoals hierboven begrepen...Not an expert :D

Dit zijn toch ook wel een paar redenen om deze sport te volgen... :heart:

@brookeence • Instagram photos and videos
Sara Sigmundsdóttir (@sarasigmunds) • Instagram photos and videos
Katrín Tanja Davíðsdóttir (@katrintanja) • Instagram photos and videos

Profs trainen inderdaad alle elementen vanuit een schema, maar dat is meer op kracht en techniek, zodat ze later in de breedte de WOD's tijdens regionals en crossfit games kunnen presteren
. Ze doen overigens ook gewoon hele WOD's als training. Ik volg er een paar op IG en dat is echt niet normaal...

Het vet gedrukte lijkt mij heel belangrijk, pas als je de losse elementen goed beheerst is het imo verstandig om een WOD te doen. Olympische lifts heb je niet zo 1,2,3 onder de knie, maar roch komen die vaak voor in WOD's

Terug
Naar boven