Yep, gezondheid staat op 1...voor mij en de kids, we willen haar nog een jaar of 40 minstens om ons heen hebben

Maar ze heeft al haar hele leven lang van vanalles last, ook toen ze nog slank was. Ze heeft reuma, hoge bloeddruk, slecht werkende schildklier, Hidradenitis (meerdere malen aan geopereerd), frozen shoulder, slijmbeursontstekingen...Die waslijst zorgt ervoor dat ze het ook gewoon een beetje zat is allemaal. Ze moet al zo veel laten in het leven, dat lekker eten/drinken zo'n beetje het laatste leuke dan in je leven is. Je begrijpt waar ik heen wil gok ik. Natuurlijk weet ze dat afvallen en gezonder leven haar leven mogelijk leuker maken, maar breng het op een gegeven moment nog maar eens op. Dat moet ook in je karakter liggen en laat ze nou ook nog eens net het lakse/opgeverige karakter van d'r moeder hebben...

Ik steun haar waar ik kan, maar ben gewoon niet van plan om haar te dwingen dingen te doen die ze niet leuk vindt. Dat gaat volgens mij helemaal niet werken. Zoals ik eerder zei; het is een vicieuze cirkel...