AndroidHealthClinic

Shocking News Ruud staying FIT (or FAT?)!

Peiling Peiling Moeten moderators van onze topics afblijven?

• Totaal stemmers
    29
  • Peiling gesloten .
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.861
Da’s balen kerel. Inderdaad blijven bewegen en toch zoveel mogelijk ontzien. Ik liep er een paar maanden geleden mee rond.

Ik heb al 20 jaar last van gevoelige onderrug, mede door overgewicht uiteraard. Had er meer dan een jaar geen last van gehad, dus dan komt dat rauw op je dak zo. Gelukkig vannacht (denk door 1000mg paracetamol) erg goed geslapen (en sinds tijden geen wekker gezet :D). Werd om 9:30 uur wakker :o Dan sta ik normaal al een half uur in de sportschool...Morgen dagje thuiswerken, zodat ik niet 2 uur in het OV hoef te zitten. Kan ik tussendoor ook lekker bewegen...(Echte) Koffie drinken en beetje rondjes in huis. Komt goed! :thumb:

Ik heb al 20 jaar last van gevoelige onderrug, mede door overgewicht uiteraard. Had er meer dan een jaar geen last van gehad, dus dan komt dat rauw op je dak zo. Gelukkig vannacht (denk door 1000mg paracetamol) erg goed geslapen (en sinds tijden geen wekker gezet :D). Werd om 9:30 uur wakker :o Dan sta ik normaal al een half uur in de sportschool...Morgen dagje thuiswerken, zodat ik niet 2 uur in het OV hoef te zitten. Kan ik tussendoor ook lekker bewegen...(Echte) Koffie drinken en beetje rondjes in huis. Komt goed! :thumb:
Zal even duren maar komt vanzelf weer goed. Het is gewoon een vervelend zeurende pijn. Beterschap.

13 x 60kg krak in rug...Gelijk einde training :splat:

Nu pijn met lopen, zitten en staan...Klotezooi :scold:

Dat zou wel eens ruim een week zonder trainen kunnen worden :sad: Ga wel wandelen straks, al is het niet van harte want het doet flink zeer. Maar moet in beweging blijven.

Shit happens...

Fijne zondag, Darude0306 out! :wave2:
Ik voel met je mee (letterlijk :( ). Sterkte man!

• #1.864
Zal even duren maar komt vanzelf weer goed. Het is gewoon een vervelend zeurende pijn. Beterschap.

Ja, dat is het vooral...zeurend! En dat het je af en toe de adem ontneemt. Heel vervelend! Maar, gaat vanzelf weer weg ;)

Ik voel met je mee (letterlijk :( ). Sterkte man!

Thanks! Ik voelde gelijk dat het mis was. Soms heb je wel eens last en dat trekt met een paar minuten wel weer weg. Dat voelde ik gelijk, dat t nu weer niet zo was. Shit happens...ff beetje rustig an met m’n ouwe lijf :D

Pfff... das wel heel erg balen. :( Hoop dat het snel opknapt.

Doe je ook spierversterkende oefeningen voor je rug?

In mijn geval was het wel even anders.. nekhernia.. maar ik kreeg veel stabilisatie oefeningen mee voor zo een swiss ball. Werkte ook perfect ter versterking van mijn onderrugspieren. Misschien een idee? Kan je ook gewoon rustig thuis doen. Ik zette de bal gewoon voor de tv en ging dan oefeningen doen. (was wel inmiddels 5-6 jaar terug) Maar heb er nog steeds wel profijt van.

• #1.866
Pfff... das wel heel erg balen. :( Hoop dat het snel opknapt.

Doe je ook spierversterkende oefeningen voor je rug?

In mijn geval was het wel even anders.. nekhernia.. maar ik kreeg veel stabilisatie oefeningen mee voor zo een swiss ball. Werkte ook perfect ter versterking van mijn onderrugspieren. Misschien een idee? Kan je ook gewoon rustig thuis doen. Ik zette de bal gewoon voor de tv en ging dan oefeningen doen. (was wel inmiddels 5-6 jaar terug) Maar heb er nog steeds wel profijt van.

Ik heb een speciale dag ingepland per week voor rug en biceps, dus dan train ik ook behoorlijk onderrug mee. Nog nooit last gehad. Dit schoot er echt in bij een buikspierapparaat, dus die doe ik ook voorlopig niet meer. Zo’n bal is dat zo’n grote, soort skipppy bal?

Ik heb een speciale dag ingepland per week voor rug en biceps, dus dan train ik ook behoorlijk onderrug mee. Nog nooit last gehad. Dit schoot er echt in bij een buikspierapparaat, dus die doe ik ook voorlopig niet meer. Zo’n bal is dat zo’n grote, soort skipppy bal?
Yep... een soort skippybal zonder handvat ;)

Wat voel je precies in je rug?

aantal weken geleden heb ik met deadliften ook mijn rug geblesseerd, kon dag erna niet eens staan pas na hee lang proberen zakte ik niet gelijk in. Echter door veel wandelen en vooral de crosstrainer is het na 1 week al weer redelijk genezen,2 weken later weer voluit trainen behalve benen. Denk zo"n 6 weken later weer een dl pr kunnen zetten.

Ik had zel last van het si gewricht wat ontstaat door oneerlijk verdeelde druk door beide benen, komt vaak voor bij beenlengte verschil wat ik behoorlijk heb.

Om dit te voorkomen moet je de kleine stabilisatie spiertjes in je rug verstevigen, athlean-x had daar een nuttig filmpje over.

Gadverdamme das balen met je rug.

Hou je taai man! Hoe voelt je rug inmiddels?

• #1.872
Wat voel je precies in je rug?

aantal weken geleden heb ik met deadliften ook mijn rug geblesseerd, kon dag erna niet eens staan pas na hee lang proberen zakte ik niet gelijk in. Echter door veel wandelen en vooral de crosstrainer is het na 1 week al weer redelijk genezen,2 weken later weer voluit trainen behalve benen. Denk zo"n 6 weken later weer een dl pr kunnen zetten.

Ik had zel last van het si gewricht wat ontstaat door oneerlijk verdeelde druk door beide benen, komt vaak voor bij beenlengte verschil wat ik behoorlijk heb.

Om dit te voorkomen moet je de kleine stabilisatie spiertjes in je rug verstevigen, athlean-x had daar een nuttig filmpje over.

Pijn is constant, maar met zitten het ergst. En laat ik nou een zittend beroep hebben... :treuren: Ik ga vanavond wel naar de sportschool, om een uur te wandelen op de loopband. Moet wel in beweging blijven. Het is vlak boven mijn bil een plek waar ik het al jaren heb, maar al meer dan een jaar geen last meer van heb gehad.

Ja, zo'n "steek" waardoor je af en toe ineens zo'n ademteug moet nemen.

Gadverdamme das balen met je rug.

Ja, shit happens... Gaat wel weer weg.

Hou je taai man! Hoe voelt je rug inmiddels?

Thanks! Rug is nog steeds flink gevoelig. Te gevoelig om echt te kunnen sporten. Gisteren praktisch de hele dag plat op de bank..Vanavond wel op de loopband...heb ik in ieder geval nog wat beweging.

Pfff.... je bent wel goed geblesseerd dan. Rustig aan maar, en idd rustig in beweging proberen te houden.

• #1.874
Pfff.... je bent wel goed geblesseerd dan. Rustig aan maar, en idd rustig in beweging proberen te houden.

Ik ben dit (helaas) gewend Neet. Heb al 20 jaar last van lage rugpijn, maar had verwacht dat dit met goed sporten en afvallen weg zou blijven. Helaas pindakaas (op je buik smeren...) :(

Pffff.. Das echt balen. :(
Hoop dat T snel wegtrekt.
Wandelen en beweging is over het algemeen wel iets wat helpt.

Succes en sterkte!

• #1.876
Pffff.. Das echt balen. :(
Hoop dat T snel wegtrekt.
Wandelen en beweging is over het algemeen wel iets wat helpt.

Succes en sterkte!

Dank je wel Marina. Ik haal gelukkig vaak koffie voor mijn team, dus dan kan ik even de benen en onderrug strekken ;)

Bij mijn dubbele hernia net boven heiligbeen een 15-tal jaren geleden, had ik vreselijke uitstraling naar het rechterbeen, ischiatuszenuw zat duidelijk geklemd. Nu nog altijd is dat een zwakke plek waar ik voor moet opletten...

Heb dan rug-school gevolgd en de oefening die het meeste hielp om de pijn te laten wegtrekken, was op de rug op de grond gaan liggen, knieën in een hoek van 90°, en voeten op de salontafel leggen. Dan ontspande de onderrug héél goed en pijn was weg. Wel een dekentje of yoga-mat onder de rug leggen om geen kou te hebben.

Daarna de kat-oefeningen doen: op handen en knieên, en rustig holle/bolle rug maken. Zo ontspan je ook de rug en zal de pijn wel wegblijven op termijn.

Hopelijk helpt het bij jou ook !

• #1.878
Bij mijn dubbele hernia net boven heiligbeen een 15-tal jaren geleden, had ik vreselijke uitstraling naar het rechterbeen, ischiatuszenuw zat duidelijk geklemd. Nu nog altijd is dat een zwakke plek waar ik voor moet opletten...

Heb dan rug-school gevolgd en de oefening die het meeste hielp om de pijn te laten wegtrekken, was op de rug op de grond gaan liggen, knieën in een hoek van 90°, en voeten op de salontafel leggen. Dan ontspande de onderrug héél goed en pijn was weg. Wel een dekentje of yoga-mat onder de rug leggen om geen kou te hebben.

Daarna de kat-oefeningen doen: op handen en knieên, en rustig holle/bolle rug maken. Zo ontspan je ook de rug en zal de pijn wel wegblijven op termijn.

Net op kantoor op de grond gaan liggen met mijn benen op het bureau...Allemaal collega's die me heel gek aankeken joh :roflol:

Nee, zonder gekheid...bedankt voor je tips! Ga dit zeker vanavond proberen, nadat ik lekker gewandeld heb :thumb:

Wat @Pieter68 ook al zegt
Kat oefeningen.
Maar ook yoga oefeningen als down ward dog pose en bird-dog oefeningen helpen goed.

Dat zijn idd heel bekende een goede ontspannende oefeningen. En liggend op de rug vanuit de heupen eerst een been helemaal naar beneden duwen ('verlengen') en daarna de andere. Heel langzaam.....

Terug
Naar boven